רה"מ נתניהו ינסה לפתור הערב (ראשון) את המשבר שבין שר הביטחון גלנט לשר האוצר סמוטריץ, זאת סביב הקמת הוועדה שתבחן את תקציב הביטחון.

אחרי נסיגת הכוחות: ישראל צפויה לאשר מחווה לעזה כבר בימים הקרובים
גם אחרי נסיגת הכוחות מח'אן יונס, נתניהו מתעקש: "אנחנו כפסע מניצחון"

נזכיר כי בשבוע שעבר, במהלך ישיבת ועדת חוץ הביטחון, תקף גלנט את דרישת סמוטריץ להקמת הוועדה ואמר כי "מדובר בוועדת חקירה פוליטית במסווה של ועדה מקצועית: שמים אנשים פוליטיים לדון בנושאים מקצועיים שחורגים מהסמכות. רק גורם מקצועי יבחן את תפיסת הביטחון".

דברי גלנט הגיעו בתגובה על הודעתו של סמוטריץ לראש הממשלה כי ימנע רכש של טייסות חדשות לחיל האוויר. "תקציבי המלחמה מועברים לצבא במלואם", אמר סמוטריץ' בהודעה שפרסמה לשכתו. "התעצמות עתידית אסטרטגית וארוכת טווח רק אחרי המלצות ועדה ציבורית, זה מה שסוכם בתקציב וזה מה שיהיה. הרצון להמשיך ולעשות שוב ושוב אותו דבר בלי ללמוד מטעויות עבר יביא עלינו אסון. אני לא מוכן להיות שותף לקונספציה".

במכתב ששלח לראש הממשלה כתב השר כי "משרד הביטחון מבקש לכנס ללא הסכמה את ועדת השרים להצטיידות מערכת הביטחון לאישור שתי עסקאות ארוכות טווח בעלות כוללת של כ-35 מיליארד שקלים לרכישת טייסת מטוסי F-35 וטייסת מטוסי F-15. כינוס הוועדה ואישור עסקה בסדר גודל כזה ללא הסכמת משרד האוצר ועל הראש של שר האוצר הם חסרי תקדים, ואין בכוונתי לאשר זאת".

נתניהו, כאמור, ינסה להביא לפשרה וליישור הדורים בין שני השרים.