העורך דין היהודי-אמריקאי השנוי במחלוקת אלן דרשוביץ, שייצג בעבר דמויות כמו או ג'יי סימפסון, יונתן פולארד, מייק טייסון, ג'פרי אפשטיין ודונלד טראמפ, הציע את שירותיו בחינם ללא אחר, מאשר יחיא סינוואר. למשפטן המוערך יש רק תנאי אחד - מנהיג החמאס צריך קודם כל להיכנע ולהסגיר את עצמו.

אלן דרשוביץ: "טראמפ לא דיבר בשום אופן על פתרון של מדינה אחת"

ההצעה של דרשוביץ הוכרזה בריאיון שהוא ערך עם שדרן הרדיו החרדי-אמריקאי זאב ברנר. "יש לי דיל עבור סינוואר: אם תיכנע, אני אייצג אותך. אם תיכנע לרשויות הישראליות, הם יעלו אותך למשפט ואני אהיה הסנגור שלך, דיל? השגת לעצמך עורך דין פרו בונו, אני אייצג אותך ללא עלות ואני אפילו עלול לנצח, אבל אתה צריך קודם להיכנע", אמר העורך דין, שרגיל להתעסק עם לקוחות ידועים לשמצה.

בשנים האחרונות, שמו של דרשוביץ עלה בהקשר של סערת ג'פרי אפשטיין. בסדרה התיעודית "ג'פרי אפשטיין: עושר מחריד", שבה מעידות נשים שנפגעו מאפשטיין, אף טענה אישה בשם וירג'יניה רוברטס ג'ופרה, כי קיימה יחסי מין עם העורך דין שש או שבע פעמים בהיותה קטינה. דרשוביץ תבע אותה תביעת דיבה, שעדיין מתבררת בבתי המשפט. העורך תבע דיבה בנושא זה גם את רשת "CNN", עיתון "ידיעות אחרונות" ואת פרופסור יורם לס.

אלן דרשוביץ (צילום: רויטרס)
אלן דרשוביץ (צילום: רויטרס)

לשאלה של ברנר, "האם יש מישהו שלא תייצג אותו?", דרשוביץ השיב "ברור. אני לא אייצג מישהו שממשיך להיות עבריין, מישהו שחוזר וממשיך לבצע פשעים - פה אני מותח את הגבול. אני לא מייצג אנשים פעם שנייה".

דרשוביץ הינו תומך ידוע של מדינת ישראל. בספרו "ישראל – כתב הגנה" הוא עונה על ביקורת טיפוסית נגד ישראל. כמו כן, הינו גם תומך של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובפברואר 2019, לקראת פרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה בעניין תיק 2000 בתיק 4000, אמר דרשוביץ שהאשמות כנגד נתניהו בתיקים אלה על סמך התנהלותו מול גופי התקשורת מסכנת את הדמוקרטיה ואת חופש העיתונות.