ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, התראיין הבוקר (שלישי) לתוכנית של ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM. במהלך הריאיון מתח דוידי ביקורת חריפה על ראש הממשלה והשרים, בשל אי קיום ההבטחה להעביר 18 מיליארד שקלים לטובת יישובי העוטף. כמו כן, הביע דוידי את התנגדותו ליציאת כוחות צה"ל מהרצועה טרם הכרעת ארגון הטרור חמאס.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בפתח הדברים אמר ראש עיריית שדרות בתקיפות: "זוכרים שראש הממשלה וכל השרים הכריזו על 18 מיליארד ש"ח לטובת תקומה? אין. ביום ראשון הולכת לעבור החלטה בגלל כל מיני דיוקים משפטיים, אין כסף. אין, לא יהיה, לא פיתוח, לא כסף לעסקים לעידוד, לא לתעשייה שתבוא, לא לפיתוח שכונות. הם אומרים 'אנחנו לא מסוגלים להביא החלטה שהיא רב שנתית לחמש שנים'".

ישיבת ממשלה (צילום:  מרים אלסטר, פלאש 90)
ישיבת ממשלה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בהקשר לחזרה לשיח של השישה באוקטובר אמר דוידי: "אני חושש, אני חושב שזה יותר גרוע. תמיד אנחנו מדברים על לגיטימציה של העולם לעשות את הפעולות, יש לנו פה הזדמנות ואנחנו מבזבזים אותה, מורחים את הזמן. אני לא מבין, מה עכשיו? הרי מה אומר הרמטכ"ל למעשה? 'אנחנו יוצאים ואנחנו ננהל דו שיח עם חמאס'. מתי יהיה היום שאני אוכל לעשות אירועים בעיר שדרות ולא יגבילו אותי?"

דוידי התייחס לעתידה של הפעולה הצבאית: "אנחנו מתפללים כל הזמן לשובם של החטופים, להצלחת חיילי צה"ל, באמת רואים את הלחימה שעושים, אבל מצד שני, לא כל כך מבין איך זה מתכתב הסיפור של לנצח את חמאס עם הוצאה של כל חיילי צה"ל כמעט מהרצועה. אני חושב שמי שרוצה באמת לשנות את המציאות של מדינת ישראל ובאמת לנצח, הוא לא יכול להגיד דברים כמו שאמר הרמטכ"ל. זה מחזיר אותי לפני שבעה באוקטובר, 20 שנה שמעתי מהגנרלים פה כל הזמן שאנחנו שולטים בקונפליקט, במצב. הלו, על מה אתם מדברים?".

הרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: דובר צה''ל)

עוד הוסיף כי "המצב הוא שאנחנו ברוך השם נמצאים פה, 85 אחוזים מתושבי שדרות, אבל זה היה על בסיס זה שראש הממשלה ברמה אישית, בפגישות שלי, אמר לי 'עד שאני לא מכריע את החמאס אין על מה לדבר להחזיר את תושבי עזה לצפון הרצועה'. אם אתה מדמיין לרגע שאני גר בשדרות בגלל החלטה של נתניהו או גנץ, מזמן כבר אף אחד לא היה גר פה. תושבי שדרות נמצאים פה מכיוון שהם אוהבים את העיר שלהם וצריכים לחיות".

במענה לשאלה על תפקודו של ראש הממשלה בעת הנוכחית ענה דוידי: "יש לי כעס גדול עליו, אבל הלגיטימציה היחידה שאני שם כלפיו היא מה שהוא אמר לי, שהוא הולך לנצח את חמאס. אני לא בא על הראש שלו, אני בא באמת ובתמים להגיד לו 'אל תעשה את זה, אל תוותר על כיבוש רפיח'. אם עם ישראל, ממשלת ישראל, נתניהו יחליט לקפל את הכול ולמעשה זה יהיה הניצחון השני של החמאס, אם אנחנו נצא לחלוטין מעזה - מבקש ומתחנן, אל תעשו את זה".