איראן אינטרנשיונל, כלי תקשורת המזוהה עם האופוזיציה האיראנית שממוקם בלונדון, דיווח כי דיפלומט ערבי אנונימי טוען כי טהרן הבטיחה לוושינגטון לא להגיב על חיסול הבכירים מצד ישראל, בתמורה להפסקת אש בעזה.

ההחלטה הגורלית של ביידן: עסקה או הסלמה

הדיווח אינו מאומת. מי שפרסם אותו הוא עיתון ג'אדה איראן, כאשר הכתב שאחראי על הידיעה ככל הנראה עובד גם עבור אל-ג'זירה. יש לציין כי כלי התקשורת התעמולה של המשטר האיראני נותנים אמון בדיווח הזה, כולל ILNA, החצי רשמי ושאר ח'באר. יש הגיון רב בכך ששיחות כאלו אכן התקיימו בין ארה"ב לאיראן. ממשל ביידן נמצא תחת לחץ הולך וגובר למצוא פתרון להפסקת אש בעזה ואיראן מצדה נואשת לקבל הקלה בסנקציות הכבדות שמוטלות עליה ואינה מעוניינת להיכנס לקונפליקט ישיר מול ישראל.

כרזה לנקמה בישראל באיראן (צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)
כרזה לנקמה בישראל באיראן (צילום: Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS)

מאז פרסום הדיווח, עיתון אל ג'רידה הכוויתי ציטט מקור במשרד החוץ האיראני שטען כי ההצעה האחרונה של וושינגטון לטהרן, בתיווך שוויצרי, דיברה על משא ומתן ישיר מול ישראל כדי להגיע להבנות, במטרה להפחית את המתיחות באזור. בינתיים, כמה איראנים ברשתות החברתיות הגיבו במהירות לדיווח וטענו כי ככל הנראה מדובר בתעמולה של המשטר, המסווה את העובדה שלטהרן אין את האומץ להשיב אש כנגד ישראל.