על פי שאלון שערך השבוע גוף התקשורת "מתחת לרדאר" עבור עמותת הצעירים והסטודנטים "בואו" ועליו השיבו כ־20,600 צעירים וסטודנטים בגילי 18־31, כאשר הגיל הממוצע הוא 25 - עולים בין היתר הנתונים הבאים: 74.8% אינם מרוצים מההתנהלות הכלכלית של הממשלה בימי המלחמה. למעלה ממחציתם השיבו כי אינם מרוצים מהטיפול בחיילי המילואים, ברווחתם, מיצוי זכויותיהם וההגנה עליהם מעוולות.

סערת חוק הגיוס: היועמ"שית הבהירה - ממחר חובה לגייס חרדים
הוויכוח על חוק הגיוס: סוגיה מרכזית ומהותית אחת חמקה מהדיון הציבורי

בנוסף, 49.3% אומרים כי הנושא הכי חשוב להם הוא ביטחון המדינה, 25.8% אומרים כי הנושא השני הכי חשוב להם הוא יוקר המחיה, ו-67.3% השיבו כי צריכים להיות יותר צעירים במוקדי קבלת ההחלטות.

בצלאל סמוטריץ' על הפרשת התקציבים למגזר הערב (צילום: לשכת השר)

ירדן בן שמחון, ממייסדות עמותת "בואו", מתייחסת לסערת הארכת הפטור מגיוס לצעירים החרדים שלומדים בישיבות, ואומרת ל"מעריב": "המצב הכלכלי במדינה בעקבות המלחמה פוגע בדור הצעיר היצרני יותר מאשר באוכלוסיות ושכבות גיל אחרות. פלח האוכלוסייה הלא קטן הזה עשה המון ימי מילואים שפוגעים להם בתחומים האישיים: משפחה, זוגיות, עסקים והשכלה אקדמית. כל זה לא היה קורה לו חלק גדול מהאוכלוסייה היה נושא גם הוא בנטל. גם אחרי שקיבלנו את כל המענקים האפשריים מהמדינה, זה לא עונה על המצוקה ולא מחזיר את ההפסד. הפתרון הוא שוויון בנטל. כולם צריכים להיכנס מתחת לאלונקה".