נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, התייחס הבוקר (ראשון) למתקפה האיראנית חסרת התקדים הלילה על ישראל. ״מוקדם יותר היום, איראן - ושלוחותיה הפועלות מתימן, סוריה ועיראק - פתחו במתקפה אווירית חסרת תקדים נגד מתקנים צבאיים בישראל. אני מגנה את ההתקפות הללו בכל הכוח", ציין. 

"איפה הדברים התחברו?": המונולוג בשידור חי שהימם את ראשי מערכת הביטחון
בן גביר וסמוטריץ' התנגדו: זו החלטת הקבינט בנוגע לאיראן

הוא התייחס למטריה האווירית שהופעלה נגד המתקפה הנרחבת: "בהנחייתי, כדי לתמוך בהגנה על ישראל, העביר צבא ארה"ב מטוסים ומשחתות הגנה מפני טילים בליסטיים לאזור במהלך השבוע האחרון. הודות לפריסות הללו ולמיומנות יוצאת הדופן של אנשי השירות שלנו, עזרנו לישראל להפיל כמעט את כל המל"טים והטילים הנכנסים".

תורי ענק בתחנות הדלק בטהראן (צילום :רשתות ערביות)

על שיחתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר: "זה עתה שוחחתי עם ראש הממשלה נתניהו כדי לאשר מחדש את מחויבותה של אמריקה לביטחון ישראל. אמרתי לו שישראל הפגינה יכולת יוצאת דופן להתגונן ולהביס אפילו התקפות חסרות תקדים - שליחת מסר ברור לאויביה שהם לא יכולים לאיים ביעילות על ביטחון ישראל".

עם זאת, ביידן קרא דווקא לתגובה דיפלומטית נגד האיראנים: מחר, אכנס את חבריי למנהיגי G7 כדי לתאם תגובה דיפלומטית מאוחדת למתקפה החצופה של איראן. הצוות שלי יתקשר עם עמיתיהם ברחבי האזור, ונשמור על קשר הדוק עם מנהיגי ישראל. למרות שלא ראינו התקפות על כוחותינו או מתקנינו היום, נישאר עירניים לכל האיומים ולא נהסס לנקוט בכל הפעולות הנדרשות כדי להגן על עמנו״.