מנהיגי ה-G7 ערכו היום (ראשון) ועידת וידאו כדי לתאם תגובה מאוחדת למתקפה של איראן על ישראל, כך דווח בארגון התקשורת "פוליטיקו". ב"בלומברג" דווח כי מנהיגי ה-G7 הסכימו להשתמש בכל ערוצי ההשפעה על ישראל כדי לא לפתוח כעת במתקפת תגמול על איראן.

"‏הנס שלנו שהוא רה"מ": מקורבו של נתניהו רומז מה התוכנית לגבי תקיפה באיראן
לאחר המתקפה על ישראל: האתגר של הדרג המדיני - והמסר לצבא

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ג'ורג'ה מלוני (צילום: REUTERS/Guglielmo Mangiapane)
ג'ורג'ה מלוני (צילום: REUTERS/Guglielmo Mangiapane)

נשיא המועצה האירופית, שארל מישל, אמר: "גינינו פה אחד את מתקפתה חסרת התקדים של איראן נגד ישראל. כלל הצדדים צריכים לגלות איפוק, נמשיך במאמצים לעבר רגיעה. סיום המשבר בעזה בהקדם האפשרי, במיוחד באמצעות הפסקת אש מיידית, יביא לשינוי".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כינה זאת "מתקפה אווירית חסרת תקדים נגד מתקנים צבאיים בישראל". הוא הוסיף כי מנהיגי ה-G7 "יתאמו תגובה דיפלומטית מאוחדת למתקפה החצופה של איראן". פקידים אמריקאים "יישארו בקשר הדוק עם מנהיגי ישראל", הוסיף.

קנצלר גרמניה אולף שולץ: "בשעות האחרונות ישראל התמודדה עם התקפה נוראית. אין להצדיק את ההתקפה הזאת בשום צורה, זאת אסקלציה חמורה ואסור לקבל את זה. למזלנו ישראל הצליחה ליירט את התקיפה הזאת בצורה מוצלחת וזה טוב ומרשים".

שרת החוץ של גרמניה אנאלנה בארבוק: "אנחנו מגנים את ההתקפה האיראנית בצורה החריפה ביותר, ועומדים בסולידריות גדולה עם ישראל . הגינויים הבין-לאומיים והסיוע מארה"ב, בריטניה ומכוחות אזוריים מוכיחים באופן ברור - איראן מבודדת. ישראל חזקה, ישראל יכולה להגן על עצמה".

איראן שיגרה יותר מ-300 טילים ומזל"טים נגד ישראל, אך 99% מהם יורטו, מסר דובר צה"ל. ביידן אמר כי כוחות אמריקאים עזרו לישראל להוריד "כמעט את כל" המל"טים והטילים.

סיכום המתקפה האיראנית (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

האזור היה בכוננות גבוהה למתקפת תגמול אפשרית מאיראן לאחר שבתקיפה ישראלית נהרג קצין איראני בכיר בשגרירות בסוריה. ביידן ציין כי "צבא ארה"ב העביר מטוסים ומשחתות הגנה מפני טילים בליסטיים לאזור במהלך השבוע האחרון" בציפייה למתקפה.

שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדולהיאן אמר בנאומו בפני שגרירים ונציגי נציגויות דיפלומטיות בטהרן: "המבצע הצבאי האיראני נגד ישראל אתמול היה מוגבל וכוון לאתרי השיגור של מטוסי F-35 התקיפה הישראלית על הקונסוליה שלנו מפרה חוקים ואמנות בינלאומיות, ולא נהסס להגן על האינטרסים שלנו מול כל תקיפה.

הפגינו איפוק, אבל נראה שישראל טעתה - חוסר הרצון של מועצת הביטחון מלהוציא הודעה בנוגע לתוקפנות נגד הקונסוליה שלנו עודדה את נתניהו להפר את החוקים בעלות ברית של הישות הציונית מנעו את הניסיון הדיפלומטי שלנו לקרוא לקהילה הבינלאומית לגנות את התוקפנות נגד הקונסוליה שלנו בדמשק - הקהילה הבינלאומית קוראת לאיראן לנהוג באיפוק ולהעלים עין מפשעי ישראל".

בתוך כך, איראן הזמינה את שגרירי בריטניה, צרפת וגרמניה בגלל עמדת ארצם לגבי התקפתה על ישראל. ממשלת ישראל קראה לכינוס חירום של מועצת הביטחון של האו"ם.