רומז על תקיפה באיראן? ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון ועם שרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק, במשרד רה״מ בירושלים. במהלך הפגישות נתניהו עמד על כך שישראל תשמור על זכותה להגנה עצמית.

יוצרים תקדים? הניצחון הלא צפוי של חדשות 13 בקרב על הרייטינג
דרעי משנה כיוון? "אחרי הבחירות הבאות לא נלך עם נתניהו" | דיווח

נתניהו הודה לשר החוץ של בריטניה ולשרת החוץ של גרמניה על התמיכה החד משמעית ועל התייצבותן של המדינות בהגנה חסרת התקדים כנגד התקיפה של איראן על מדינת ישראל.

כמו כן, ראש הממשלה הציג לשרי החוץ את היקף הסיוע ההומניטרי ואת המשך מהלך הלחימה בעזה, דחה את הטענות של ארגונים בינלאומיים לרעב ברצועה ואמר שישראל עושה מעל ומעבר בנושא ההומניטרי.

מוקדם יותר אמר קמרון כי "ברור שהישראלים מקבלים החלטה לפעול לאחר המתקפה האיראנית. אנו מקווים שישראל תפעל באופן שלא יסלים את העניין עד כמה שניתן".

בנימין נתניהו ודיויד קמרון (צילום: מעיין טואף/לע״מ)
בנימין נתניהו ודיויד קמרון (צילום: מעיין טואף/לע״מ)

"אנחנו רוצים לראות סנקציות מתואמות נגד איראן. הארגון הכלכלי הבינלאומי G7 חייב לשלוח מסר ברור וחד משמעי לטהרן", הוסיף.

בכירים ישראלים העבירו לשרי החוץ של הבריטניה וגרמניה את המסר כי "לישראל הזכות הברורה להגיב למתקפה של איראן, וזו הזדמנות לייסד קואליציה אזורית שתדחק את טהרן לפינה". עוד הוסיפו כי בפגישה עם שרי החוץ עלתה שורה של סוגיות "אך חד משמעית לא נאמר לנו Don't".

בנימין נתניהו ואנאלנה ברבוק (צילום: מעיין טואף/לע״מ)
בנימין נתניהו ואנאלנה ברבוק (צילום: מעיין טואף/לע״מ)

שר החוץ ישראל כ"ץ אמר לשרים קמרון וברבוק: "איראן ושלוחותיה מסכנות את היציבות האזורית והעולמית. כעת יש לנו הזדמנות לבלום את איראן. המתקפה הפרועה שלה על מדינת ישראל הוכיחה שאיראן מסכנת את היציבות האזורית באמצעות הטרור שלה ושל שלוחותיה. הגיע הזמן לקרוא למשמרות המהפכה בשמם האמיתי - ארגון טרור ולהטיל סנקציות כואבות  על פרויקט הטילים של איראן".

בנימין נתניהו נפגש עם דיויד קמרון ואנאלנה ברבוק (צילום :איתי בית-און / לע״מ)

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "תודה לך שר החוץ של בריטניה דיוויד קמרון ושרת החוץ הגרמנייה. אני מעריך את הדיון שלנו יחד הבוקר בירושלים. תודה על העמדה החזקה של בריטניה וגרמניה לצד ישראל מול המתקפה הנתעבת של איראן. על העולם כולו לפעול בנחישות נגד האיום הנשקף מהמשטר האיראני המבקש לערער את יציבות האזור כולו".

"ישראל חד משמעית במחויבותה להגן על תושביה", המשיך. "החזרה המידית הביתה של כל בני הערובה המוחזקים בשבי חמאס בעזה נותרה עבורנו - ועבור הקהילה הבינלאומית - בראש סדר העדיפויות, תוך שאנו ממשיכים לקדם ולשדרג באופן דרמטי את הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה".