רומז על רפיח? ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) כי "בימים הקרובים נגביר את הלחץ הצבאי והמדיני על החמאס כי זאת הדרך היחידה לשחרר את חטופינו ולהשיג את ניצחוננו". זאת, על רקע כינוס הקבינט הערב, שצפוי לדון בקיפאון במגעים לעסקת החטופים.

חשש בישראל: רק כ-40 מהחטופים בעזה נותרו בחיים | דיווח
"הפקרה, זלזול בחיי אדם": עם חביות אש - משפחות חטופים חוסמות את כביש 1

הפגנת משפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת משפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

בנאום  לקראת חג הפסח, נאם ראש הממשלה ושאל: "מה נשתנה הלילה הזה, אזרחי ישראל? שבלילה הזה, 133 אחינו ואחיותינו היקרים אינם מסובים לשולחן הסדר, והם עדיין כלואים בתופת של החמאס. כבר שחררנו 124 מחטופינו ואנחנו מחויבים להשיב את כולם הביתה - את החיים ואת החללים כאחד. ומה לא נשתנה הלילה הזה? שבכל דור ודור קמים עלינו לכלותינו, והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם", אמר.

באשר לעסקת החטופים, טען: "לצערי, עד עכשיו, כל ההצעות לשחרור חטופינו נדחו על הסף על ידי החמאס. לכן אמר בצדק מזכיר המדינה האמריקני: 'החמאס סירב לכל ההצעות שהוגשו לו'. לדבריו, הדבר היחיד שמונע עסקה לשחרור החטופים - הוא החמאס".

פעילי חמאס  ב-7 באוקטובר (צילום: עטיה מוחמד פלאש 90)
פעילי חמאס ב-7 באוקטובר (צילום: עטיה מוחמד פלאש 90)

"במקום לסגת מעמדותיו הקיצוניות, החמאס בונה על פילוג בתוכנו, הוא שואב עידוד מהלחצים שמופנים כלפי ממשלת ישראל. כתוצאה מכך, הוא רק מקשיח את תנאיו לשחרור חטופינו. הוא מכביד את ליבו, ומסרב לשלח את בני עמנו". על כן, ראש הממשלה רמז בקרוב על החמרת הצעדים מול חמאס ואמר: "ולכן, ננחית עליו מכות נוספות וכואבות - וזה יקרה בקרוב".

נצח יהודה (צילום: עמותת נצח יהודה)
נצח יהודה (צילום: עמותת נצח יהודה)

הוא אמר באשר להטלת הסנקציות האפשריות על נצח יהודה, כי "כפי שהחיילים שלנו מאוחדים להגן עלינו בשדה הקרב, אנחנו מאוחדים להגן עליהם בשדה המדיני", והצהיר: "אני אגן בחירוף נפש על צה"ל, על הצבא שלנו ועל הלוחמים שלנו. אם מישהו חושב שהוא יכול להטיל סנקציות על יחידה בצה"ל - אני אלחם בזה בכל כוחותיי".

נזכיר כי בשבוע שעבר שר הביטחון יואב גלנט, קיים דיון בנושא ההיערכות לביצוע הפעולות האזרחיות הנדרשות לקראת הכניסה הקרקעית של כוחות צה״ל לרפיח. בדיון, שהתקיים בהשתתפות מנכ״ל משרד הביטחון האלוף (מיל׳) אייל זמיר ומתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן, הדגיש שר הביטחון כי בהתאם להחלטת הקבינט - יש להיערך לביצוע שורת פעולות לקראת תחילת הפעילות הקרקעית, בדגש על פינוי האזרחים מרפיח והרחבת הדרכים להכנסת מזון וציוד רפואי לרצועת עזה.