הסנאט האמריקאי יתכנס היום (שלישי) כדי להצביע בנושא מתן חבילת סיוע בסך 95 מיליארד דולר לאוקראינה, ישראל וטייוואן, במה שאמורה להיות הישורת האחרונה בהשלמת החקיקה, לפני שליחה לשולחנו של הנשיא ג'ו ביידן לאישור. כל זאת לאחר חודשים של עיכובים ומחלוקות בין הדמוקרטים לרפובליקנים בנושא מידת המעורבות של ארה"ב בסוגיות בינלאומיות.

"כמו גרמניה בשנות ה-30": נאסרה כניסה של פרופ' ישראלי לאונ' קולומביה

61 מיליארד דולר מתוך החבילה מיועדים לאוקראינה, אשר זקוקה נואשות לכוח אש חדש לאור התגברות המתקפות הרוסיות בתקופה האחרונה. ביידן אמר לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמש כי ארה"ב תשלח בקרוב נשק להגנה אווירית. בית הנבחרים אישר את החבילה ביום שבת בסדרה של ארבע הצבעות ושלח אותה חזרה לסנאט לאישור סופי. "הנשיא הבטיח לי שהחבילה תאושר במהירות ושהיא תהיה עוצמתית ותחזק את ההגנה האווירית שלנו, כמו גם את היכולות ארוכות הטווח והארטילריה", צייץ זלנסקי.

מתוך שאר הסכום, 17 מיליארד דולר מיועדים לסיוע בזמן מלחמה לישראל ו-9 מיליארד דולר לסיוע הומניטרי לעזה. 8 מיליארד דולר הנותרים יעברו לטייוואן על מנת לסייע בעימות שלה מול סין. במאמץ להשיג יותר קולות, הרפובליקנים בבית הנבחרים הוסיפו לחבילה הצעת חוק שעלולה לאסור את הרשת החברתית טיקטוק בארה"ב, אם בעליה הסינים לא ימכרו את חלקם תוך שנה.