דווח מוקדם יותר היום (שלישי) כי ישראל ביטלה את יציאת המשלחת מטעמה לקהיר, ותצא רק כשחמאס יעביר את תשובתו בנוגע לעסקת החטופים שהציעה מצרים. בתווך עומדת ארה"ב, ואיתה מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, שהספיק לבקר כבר בסעודיה ובעתיד הקרוב צפוי לבקר גם בירדן ובישראל.

חיזבאללה נכנס להלם מוחלט - הנשק שובר השיוויון שגרם לארגון לשנות טקטיקה
מצרים הכניסה סעיף בעייתי - ישראל לא תשלח משלחת

 ראש המחלקה לתקשורת לשעבר באוניברסיטת קינג סעוד, עלי דבקל אל-אנאזי התראיין לערוץ הערבי "אלח'דת" ודיבר על עמדתה של ארה"ב לנוכח האירועים האחרונים: "האינטרס של ארה"ב ובפרט של הממשל האמריקני הוא להקשיב בקולם של השותפים ושל הידידים שלה ולא להתחשב רק באינטרס הישראלי. אני מסכים שהממשל והקונגרס תומכים בממשלת נתניהו הקיצונית. אולם מנגד החל שינוי בדעת הקהל, בפרט כעת כשהממשל האמריקני ניצב בפני בחירות. השינוי הזה הוא באוניברסיטאות ובדעת הקהל בארה"ב שהחל לראות את האמת ולהשתכנע בנוגע למעשי הטבח שנעשים באזור".

"אני סבור שהדבר ישפיע על קבלת ההחלטות בפרט לאור התקרבות מועד הבחירות", הוסיף אל-אנאזי. מיד לאחר מכן התייחס גם אל הצד השני במשוואה, קרי מדינות ערב: "יכול להיות שהן יפנו לאופציות אחרות. למדינות ערביות ואיסלאמיות יש הרבה קלפים, ובראשם כמובן הקלף הכלכלי וכן הקלף האסטרטגי להפעיל לחץ על ממשל ביידן. ישנו הקוטב הסיני, ישנו הקוטב הרוסי. אנחנו יודעים שכיום סעודיה נמצאת בראש המדינות האלה, שהרי היא ערכה את הפסגה הערבית יוצאת הדופן הזאת בריאד והקימה ועדה מיניסטריאלית לטיפול במשבר עזה. אלה מעידים על כך שהסוגיה הפלסטינית נמצאת בראש סדר העדיפויות של סעודיה".

תורגם מערבית לעברית בסיוע חברת "ביירון"