"אני מאלה שתמיד סבורים ואומרים שישראל לא שוקלת ולא תיכנס לרפיח", כך אומר ד"ר סובהי אסילה, עורך ראשי של מגזין "הבחירות הישראליות" וראש התכנית ללימודי פלסטין וישראל במרכז אל-אהרם למחקרים פוליטיים ואסטרטגיים, שנמצא במצרים. הוא טוען: "היא מאיימת בכך ובנימין נתניהו מעוניין להשתמש בקלף הזה, מכיוון שהוא מודע לכך שכניסה לרפיח תהיה אסון בכל קנה מידה".

העסקה נפלה? גלנט: "מזהים סימנים שחמאס לא מתכוון ללכת לשום מתווה"

ד"ר אסילה מוסיף: "אפילו אם הוא יגבש תוכנית - ארה"ב תמשיך להתנגד לכך, מכיוון שהיא מודעת היטב לכך שאין תוכנית אפשרית שניתן להימנע באמצעותה מאסון הומניטרי, בזמן שישראל לא יכולה לעורר שיח על אסון הומניטרי נוסף. ישראל מיצתה את כל ניסיונות התמיכה מארה"ב שנועדה להציל אותה מכל מעשי הטבח והאסונות שפקדו את רצועת עזה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"התדמית של ישראל בשפל מבחינה בינלאומית והיא לא צריכה עוד פעולה, בפרט על רקע חוסר האמון המוחלט בבנימין נתניהו. אף אחד לא מבטיח ואף אחד לא משכנע את ארה"ב או את הקהילה הבינלאומית או שהביצועים של בנימין נתניהו ברפיח יהיו שונים מהביצועים שלו בדרום ובצפון, כשהמשימה הייתה קלה יותר מאשר ברפיח", הוא מסביר.

"חוסר האמון והאי וודאות לגבי תפקודו של בנימין נתניהו הם בפני עצמם גורם המונע והמכשול עיקרי בפני מתן האפשרות או האישור לכניסה לרפיח. הוא בסך הכל מאיים. על כן, כולם שואפים להימנע מכך, מכיוון שהטירוף האוחז בבנימין נתניהו מספיק כדי לגרום לכך", סיכם ד"ר אסילה.

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה