מלחמת חרבות ברזל: העיתון האמריקאי 'וול סטריט ג'ורנל' דיווח היום (שלישי), כי המשא ומתן בסוגיית ציר פילדלפי נתקע. ישראל ביקשה מצד אחד להתקין בו מערכות שיתריעו לה אם חמאס משקם מחדש את מנהרות ההברחה. מצרים, מנגד, חוששת מפגיעה בריבונות שלה.

"ארה"ב נותנת לצרפת אור ירוק": ההסכם שנרקם מאחורי גבו של נתניהו
רוטמן תוקף את ארה"ב: "מו"מ עם וושינגטון מרחיק את השבת החטופים"

ישראל רוצה לשלוט בציר פילדלפי, מצרים כאמור מערימה קשיים: ישראל מפעילה לחץ על מצרים לפעול נגד תופעת ההברחות של חמאס בציר פילדלפי שבגבול מצרים עם רצועת עזה. ישראל ביקשה להתקין מערכות התרעה לאורך הציר, כך שישראל תדע בזמן אמת על ניסיונות של ארגון הטרור לבנות מחדש מנהרות הברחה שדרכן נכנס נשק רב לרצועה.

כזכור, מנהרה חדשה נחשפה היום במעבר רפיח, פחות מיממה לאחר תחילת מבצע צה"ל בעיר הדרומית ברצועת עזה. משרד החוץ המצרי מסר: "אנו מגנים את הפעולות הצבאיות בעיר רפיח ואת השליטה של ​​ישראל בצד הפלסטיני של מעבר רפיח".

צה"ל תוקף ברפיח (צילום :רשתות ערביות)

רשת הטלוויזיה האמריקאית NBC ציטטה גורם ישראלי: "הפלישה לרפיח היא פעולה מוגבלת להשגת מטרות טקטיות ולחץ על חמאס במשא ומתן".

מנגד, בכיר בארגוני הטרור הפלסטיניים אמר לערוץ אל-מיאדין הלבנוני, כי "כיבוש מעבר רפיח מצד ישראל מאיים להקריס את המשא ומתן וחמאס רואה בו מהלך פרובוקטיבי ומכוון להכשלת המשא ומתן". משרד החוץ המצרי ביקש להבהיר בכל תוקף: "אנו מזהירים, כי המבצע הישראלי ברפיח מאיים במאמצים להגיע להפוגה בת קיימא".

תקיפות צה''ל ברפיח (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
תקיפות צה''ל ברפיח (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
הפצצות אינטנסיביות במזרח רפיח  (צילום: רשתות ערביות)
הפצצות אינטנסיביות במזרח רפיח (צילום: רשתות ערביות)

משרד החוץ המצרי הוסיף: "אנו קוראים לישראל להתרחק ממדיניות הגבול שיש לה השפעה ארוכת טווח. ההסלמה המסוכנת ברפיח מאיימת על חייהם של יותר ממיליון פלסטינים".