השר דודי אמסלם שוחח היום (חמישי) עם יהודה שלזינגר וברק סרי ברדיו 103fm וביקר בחריפות את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לאחר שהודיע הלילה כי לא יספק יותר לישראל נשק במידה והיא תחליט לבצע מבצע צבאי ברפיח.

בן גביר צייץ באנגלית: "חמאס אוהב את ביידן"
ביקורת פנימית בממשלה על היחסים עם ארה"ב: "לא היה משבר כזה מאז שנות ה-80"

"מאוד התאכזבתי. לא האמנתי, אני רואה את זה כדבר חמור מאוד", אמר אמסלם. "הנשיא האמריקאי התבלבל בין הטובים לרעים. בהחלטה הזו שלו הוא בעצם מחזק את החמאס, את אויבי ישראל. זו גם צביעות לשמה, האמריקאים, כשהיה להם סיפור עם בן לאדן הם הרגו 400 אלף איש. במלחמת קוריאה הם הרגו 2.5 מיליון איש. הם הרגו 3 וחצי מיליון יפנים. האמריקאים יש להם מוסר כפול - מה שקשור אליהם זה משהו אחד ומה שקשור אלינו זה משהו אחר".

עוד הוסיף: "הנשיא ביידן צריך להבין שבארץ ישראל יש אנשים יהודים, עם אהבה יהודית, ואף אחד פה לא יהרוג יהודים - מי שיהרוג יהודים ימות. צה"ל, כל צבא ההגנה לישראל, לא נשען על המשלוחים האלה. לצה"ל יש אמצעים אחרים, מלאים אחרים. אני טוען, מכל משבר נוצרת הזדמנות עצומה. זה ילמד אותנו, ואתה תראה שעוד שנתיים יהיו לנו את הפצצות האלה בייצור ישראלי. זה הלקח המרכזי לכל הסיפור הזה".

"אנחנו כאן, צה"ל ומערכות הביטחון מייצרים מוצרים שהאמריקאים עצמם לא יודעים לייצר אותם. צה"ל פעם ייצר את כל פגזי הטנקים פה בארץ, לא קנינו. לדעתי, מי שמשך שם וגם נסע לארה"ב ללא אישור זה גנץ ואיזנקוט. אני שואל את עצמי למה צה"ל מזמן לא ברפיח, ומהניתוח שלי עולה שהיו גורמים, כולל בוודאי בגלל לחצים אמריקאים, שאמרו 'טוב, בואו נשמע להם פה ושם, והם לא יפריעו לנו בסוף'".

על נתניהו אמר: "אני לא מוציא מראש הממשלה את האחריות לגבי הסיטואציה שהגענו אליה. צה"ל לא היה צריך לעצור יום אחד. היה צריך כבר להיות ממזמן אחרי האירוע הזה. לכן יש קבינט מלחמה, הקבינט הכללי לא מקבל שום החלטה. לכן במבחן התוצאה אתה צודק, עכשיו כרגע השאלה מה עושים קדימה. לכן אני אומר, בגדול אני חושב שבסוף כיוונו את עצמנו למקום לא נכון בהיבט הזה".

בהמשך הדגיש: "צה"ל נכנס לעזה פעם ראשונה מאז שהוא יצא מעזה והשמיד חלקים גדולים מהחמאס. אתה זוכר מה היינו מקבלים מעזה כל בוקר בתקופה שלא נכנסנו. לכן יש הישגים מאוד גדולים בשטח הצבאי. הקטע הצבאי צריך להסתיים בעזה, אין שום סיבה שיתעכב. לפי תפיסתי זה היה צריך להסתיים ולעבור צפונה כדי לטפל בצפון. אנחנו גם שומעים את צה"ל בתחילת הדרך, יש דברים שאני לא יכול לספר לכם, אז תבינו, בסוף המלחמה, אחרי שהכול ייגמר, אנחנו נשאל מה קרה".

באשר להידרדרות מערכת היחסים בין ישראל לארה"ב מאז פרוץ המלחמה ועד היום, אמר: "בסוף הנשיא ביידן חושב שעל האינטרסים האמריקאים בלבד. לאמריקה יש במזרח התיכון אינטרסים כלכליים וזה לא ישראל. גם שיקולים פוליטיים. בסוף הכול מתורגם לפוליטיקה בארה"ב. אין לנו עניין בוודאי לבוא ולייצר משבר מול אמריקה ביוזמתנו".

לסיום התייחס למו"מ לשחרור חטופים נוספים מידי חמאס: "צה"ל יעשה הכול ומדינת ישראל כדי להחזיר את החטופים הביתה. החטופים יוכלו לחזור רק אם יהיה תמרון חזק ועוצמתי, והפעלת כוח ברפיח. אם יש עסקה אחת כוללת - אפשר לבוא ולדבר. אם מביאים עסקה בחלקים, האחרונים לא יגיעו לפה אף פעם וגם לא באמצע. ברגע שאתה משחרר 8 אנשים מי שנשאר שם, אתה מעמיק אותו עוד יותר, הסיכוי שהוא יצא, אתה פשוט מטביע אותו יותר עמוק".

"החמאס מקבל נשק מהסורים, מהאיראנים, אני לא רואה אותם מטילים איזה אמברגו על החמאס. זה ארגון טרור. נשיא אמריקאי, שהוא נשיאה של המעצמה הדמוקרטית, ישראל המדינה הדמוקרטית היחידה כאן. היום אני בטוח, סינוואר ראה את הידיעה והוא פורח. רואה את זה חמינאי, עשה מסיבת תה. אין שאלה. מדינת ישראל נמצאת היום במצב ארוך טווח, סכנה קיומית על עם ישראל".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm