בקבינט המדיני ביטחוני עסקו אמש (חמישי) בסערה שעוררו דבריו חסרי התקדים של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנוגע לאספקת הנשק לישראל. בן גביר האשים: "אנחנו גם אוכלים את הדגים המסריחים וגם מגורשים מהעיר. גם לא מפסיקים להעביר הומניטרי,  גם יש טענות נגדנו עכשיו, וגם עוצרים לנו נשק. לכם אני מציע, הנה יש הזדמנות להפחית הומניטרי - כל עוד לחטופים שלנו לא מועבר הומניטרי. צריך לדבר עם האמריקאים בכבוד אבל להבהיר להם שאם יש עלינו סנקציות,  יש פחות הומניטרי".

לאחר ההצהרה חסרת התקדים של ביידן: כך היא משפיעה על ארגוני הטרור
הסכמי קמפ דיוויד בסכנה? הלחץ המצרי שמופעל על ארה"ב לסיום הפעולה ברפיח

באופן מפתיע במידה מסוימת, השר סמוטריץ' בחר לעקוץ אותו:  "לדבר בכבוד כמו הציוץ שלך?". בן גביר מצידו, השיב: "דווקא כתבתי בעדינות רבה, יחסית למה שרוב הישראלים חושבים על ההתנהגות חסרת התקדים כלפינו". בשלב זה פרץ ראש הממשלה בנימין נתניהו בצחוק, זאת לאחר שהשרה גמליאל השיבה: "הוא אפילו רומנטיקן, הוסיף לב". 

ג'ו ביידן מתבלבל פעם נוספת (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

בן גביר המשיך להגן על מהלכיו בנושא זה: "ירבו ציוצים כאלה, מצפה מכל שרי הממשלה להצטרף אלי. יש תמיכה במה שאמרתי לא רק על ידי טראמפ שאמר דברים מאוד מאוד חשובים, אלא גם על ידי חלק מהדמוקרטים". בתגובה, ענה לו השר איזנקוט: "כדאי לנשום עמוק ולתת הרבה כבוד לנשיא ארצות הברית". בן גביר השיב: "וכדאי לשדר מסר שאפילו בארצות הברית יש לו רוב נגד ביידן".

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]