חבר הכנסת ויושב ראש מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, נאם היום (שלישי), בכנס "התמונה המקרו-כלכלית ערב המלחמה והשפעותיה על הכלכלה" של המכון הישראלי לדמוקרטיה והתייחס להסכם השלום עם סעודיה, ולמצב משרדי הממשלה בישראל. חבר הכנסת אמר: "בהינף יד מייצרים משרדים שאף אחד לא מבין בשביל מה הם קיימים ובעיקר כדי לחלק כסף למקורבים".

מתקרבים לנורמליזציה: התרגיל המשותף של ישראל עם סעודיה והאיום האיראני
למוחמד בן סלמאן יש תוכנית שאפתנית - האם ישראל תיקח בזה חלק?

ליברמן שאל: "למה צריך גם משרד למורשת גם משרד למשימות לאומיות גם היחידה לחיזוק הזהות היהודית של אבי מעוז? שאתה מסתכל לאן הולך הכסף, זה לא הולך למאמץ מלחמתי זה לא הולך למפונים זה הולך למקורבים".

אבי מעוז (צילום: מרק ישראל סלם)
אבי מעוז (צילום: מרק ישראל סלם)

עוד ציין: "התופעה שהכי מטרידה אותי זה כרגע ההתקרנפות, שאני רואה מה עשו בתקציב המדינה הגישו פיקציה לציבור. גם אישרנו עכשיו תקציב נוסף שאין שום קשר בין נתונים לבין מה שאתם מציעים. ויצטרכו להביא פעם שנייה תקציב. מה הקשר בין יעד הגירעון לבין מה שיש לנו כרגע? מדובר פה באמת בהתקרנפות ואני לא מאמין מעולם לא הייתה כזו פקידות רופסת במשרד האוצר כמו שיש היום. שאתה מגדיל את הקצבה לאברכים. שאתה מוריד עלויות כמו תחבורה למה שאנשים האלה יצאו לעבוד".

סמוטריץ נכנס למשרד האוצר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
סמוטריץ נכנס למשרד האוצר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

ליברמן הוסיף: "מה כן יש? יום יום יש פגיעה שיטתית במפעלים כולל פגיעה ישירה עם ראשי רשויות על מטולה על שלומי מאוד בתים נהרסו כל זה מישהו צריך לממן אבל שאין כסף לממן ממדים למרות שהכסף מופיע בתקצוב למרות כל המושבים בקו העימות. אנשים מפונים באמת יצאו מהשגרה אבל מוציאים כסף למשרד המסורת ומשרד מורשת ומשרד למשימות לאומיות וככה זה נראה".

בסיום דבריו התייחס ליברמן לנורמליזציה עם סעודיה וטען: "זה דבר הכי לא נכון לעשות מבחינתה של מדינת ישראל כי עם כל הדברים האחרים וכל נושא הנורמליזציה הלב של ההסכם זה כשרות שישראל נותנת לתכנית הגרעין הסעודית. סעודיה כאחת המדינות עם עודות הנפט הכי גדולות בעולם פתאום צריכה גרעין למטרות שלום. כולם מבינים שכל הגרעין הזה הוא בטח לא נועד למטרות שלום. איך התחילה תכנית הגרעין באיראן? כור להפקת אנרגיה לצרכי שלום".

מלך סעודיה סלמאן ובנו מוחמד בן סלמאן (צילום: רויטרס)
מלך סעודיה סלמאן ובנו מוחמד בן סלמאן (צילום: רויטרס)

הוא הסביר: "כשאנחנו מדברים על תכנית הגרעין הסעודית ישראל התחייבה שתיתן לזה כשרות, ושהיא עוזרת להעביר את זה בסנאט. כשכיום אין לזה רוב. בטח בלי השתתפות פעילה של ישראל. ושלישית שאנחנו מתחייבים לא לפגוע במתקני הגרעין הסעודי. זה יכניס את כל מזרח התיכון למרוץ חימוש גרעיני מטורף ואני לא בטוח שאנחנו מסוגלים לעמוד בזה מבחינה כלכלית".

ליברמן סיכם: "זה מדרון חלקלק שטורקיה אלג'יר ואחרים יכנסו למרוץ הגרעיני הזה שאני לא רוצה לחשוב על ההשלכות של זה. והכל סביב שרידות ושיקולים פוליטיים והסקר השבועי הקרוב. זה לא נורמליזציה, זה תכנית גרעין צבאית שמכניסה את כל האזור פה לטרלול".