עיתונאי מעריב בן כספית התייחס הבוקר (שלישי) אצל ניסים משעל ב-103FM להכחשתו של דובר הבית הלבן בקשר לדבריו של ראש הממשלה על כוונותיו לספח את יהודה ושומרון: "גם בתקופת כהונתו של ברק אובמה אני לא זוכר ניסוח כה תקיף של ממשל אמריקאי כלפי ראש ממשלה ישראלי. לנתניהו יש סדרי עדיפויות והוא עוסק כעת בביצור הקואליציה הימנית על מנת שלא לפרק את הממשלה לאחר פרסום המלצות המשטרה". 

"ראש הממשלה עובר תקופה מאוד קשה בחייו", ציין כספית, "האורות בבלפור דלקו אתמול עד שעה מאוד מאוחרת כי הוא יודע שהמלצות המשטרה עתידות להתפרסם היום או מחר. המשטרה כבר החלה לתאם תאריך למתן עדות שעלולה להפוך לחקירה באזהרה כנגד ראש הממשלה. זה מלחיץ את נתניהו מאוד והוא חש במצור. נתניהו מזהה סכנות דגול ולכן הוא נערך בהתאם".

 

עוד הוסיף: "ראינו את השר כחלון מסכים לקבל את חוק ההמלצות ולאחר סוף שבוע זועם של הפגנות הוא חזר בו בבהלה. להצהרות של חברי הכנסת שתומכים בנתניהו אין כיסוי, לדרבי חוקים משלו. ההמלצות יעוררו סערה ואני חושב שרבים יצאו להפגין בעקבות פרסומם". 

נתניהו. צילום: אמיר לוי, פלאש 90
נתניהו. צילום: אמיר לוי, פלאש 90
"אני חולק עליך", אמר ניסים משעל, "אין לאף אחד מחברי הכנסת את האומץ להפיל את נתניהו, טוב להם בממשלה הזו". כספית ענה לו: "עובדה שנתניהו עוסק בנושא 24/7 ולכן גם בחר לומר שהוא מנהל דיונים לסיפוח יהודה ושומרון. הוא רוצה להוכיח שאין עוד מנהיג כמוהו. מי יוכל לדבר עם האמריקאים על סיפוח כמוהו?". 
כשנשאל האם הוא סומך על יאיר לפיד או אבי גבאי לענות לטלפון האדום בלילה במקום נתניהו השיב: "זו כבר שאלה ביטחונית. לפני נתניהו הנהיג את המדינה אדם ששירת בעיתון 'המחנה' (אהוד אולמרט). אני יכול לומר בוודאות שכל ראש ממשלה אחר שירים את השפורפרת לפחות לא יזכה לצרחות מהצד השני". על סוף דרכו הפוליטית של נתניהו טען כספית: "בתי הקברות מלאים באנשים שהספידו את נתניהו. למרות זאת, להערכתי מדובר בישורת האחרונה שלו. אינני יודע אם זה יקרה עוד חודשיים או עוד שנה וחצי אך סוף העידן הזה מתקרב".
משעל הגיב לדבריו: "ראיתי לא מעט תרחישים בחיי ואני לא רואה את האופק עליו אתה מדבר. אני מניח שלאחר השימוע שיעשה היועץ המשפטי לנתניהו הבחירות יוקדמו וכל הקלפים יתערבבו מחדש. אם נתניהו לא יואשם בסוף בשוחד הוא ישרוד". כספית השיב: "הרכבת הפלילית כבר יצאה מהתחנה ואני כמעט בטוח שיהיה כאן כתב אישום על שוחד. אני מזכיר לך שאהוד אולמרט נשלח לבית הסוהר על מרמה והפרת אמונים. את הרכבת הזו אני לא חושב שניתן עוד לעצור".
עריכה: איתמר זיגלמן