יומיים לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הוא מעדיף את פתרון שתי המדינות אך "גם מדינה אחת זה בסדר", התראיין ראש הממשלה בנימין נתניהו ל-CNN ואמר כי הוא ישקול את תכנית השלום של הממשל האמריקאי. רה"מ אמר כי הוא מתכוון להסתכל עליה "בראש פתוח" כי "אני יודע שיש חברות חזקה ואמיצה בין ארה"ב לישראל".



נתניהו סירב להתחייב לפתרון שתי המדינות שהציע טראמפ במהלך השיחה שהתקיימה ביניהם בעצרת השנתית של האו"ם בניו יורק, אך הסביר: "גיליתי שאם אתה משתמש בתגיות, אתה לא מגיע רחוק, מכיוון שאנשים שונים מתכוונים לדברים שונים כשהם אומרים 'מדינות'. אני מעדיף לדבר על התוכן במקום לדבר על תגיות".



הראיון התקיים על רקע הצהרותיו האחרונות של נשיא ארה"ב, שאמר כי הוא אוהב את פתרון שתי המדינות, אך "בשורה התחתונה, אם הם ירצו מדינה אחת זה בסדר מצדי ואם הם ירצו שתי מדינות זה בסדר מצדי. אני רק המתווך, אני מאושר אם הצדדים מאושרים".



נתניהו חזר על עמדתו והדגיש כי השליטה הביטחונית באזור צריכה להיות רק בידיה של ישראל: "הכוחות הישראליים צריכים לשלוט בביטחון, אחרת ישתלטו על המקום הזה טרוריסטים אסלאמיסטיים, בין אם אלה דאעש, חמאס או איראן, או כולם ביחד".