לאחר פגרה ארוכה, ולקראת הרבה מאוד אי ודאות בעניין חוק הגיוס, התראיין היום (ראשון) יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם בגלי צה"ל, והתייחס בהרחבה לנושאים שמטרידים את הקואליציה ואת ראש הממשלה. כמובן שבמהלך הדברים אמסלם תקף גם את התקשורת, וטען כי יש צבא של אנשים שמעוניין להפיל את ראש הממשלה, בנימין נתניהו.



תחילה התייחס אמסלם לחוק הגיוס, ולמועצת חכמי התורה: "מקווים להעביר את החוק הזה, אם זה מה הם רוצים. אנחנו כאן כדי לקדם את הנושא הזה. אני לא יודע כמה אנחנו קרובים לבחירות, זה תלוי. אם בסופו של דבר, היום בערב יהדות התורה לא תקבל את החוק, בוודאי שזה לא מקל עלינו להמשיך את הקואליציה הנוכחית. ראש הממשלה דיבר שוב בנושא הזה, אני גם מסכים איתו, שנושא הגיוס צריך לדון עליו אחרי הבחירות". 

למה זה נראה שהוא לא יוצא מגדרו לפתור את זה?

"אין לנו סיי בעניין. אני סבור שהסוגיה הזאת נמצאת אצל אגודת ישראל, ולכן אנחנו מחכים למוצא פיהם. מועצת חכמי התורה לא יעזרו. אם ניצור פירוז בין החרדים, אנחנו צריכים לחשוב מה יהיה ביום שאחרי. אנחנו לא רוצים לקדם איזו סוגיה שתפלג את הציבור החרדי. בגדול, לא נקדם חוק כזה ולמחרת גורם אחר יפרוש מהקואליציה. אם מישהו רוצה לפרוש, אז אהלן וסהלן. אנחנו רוצים לפתור את זה, אבל אם החרדים רבים ביניהם, למה שניכנס לזה".
בישיבת שרי הליכוד אומר רה"מ: "אם הם לא יקחו את ההצעה הזאת, לא בטוח שיזכו לכזאת בעתיד". יש איום בפני החרדים?
"לא שמעתי דבר כזה, לא יודע מי אמר את זה. ראש הממשלה לא מתבטא ככה. אני יודע שראש הממשלה רוצה בעצם לפתור את הסוגיה שמפלגת את עם ישראל 70 שנה. יש מפלגות שמתקיימות רק מזה. אם אתה לוקח להם את זה ואת השבת, אין להן זכות קיום. ראש הממשלה מתעסק בסוגיה הזאת כמעט חצי שנה. אני לא חושב שזה שם. צריך להתקדם קדימה. יש נציגים בכירים בכנסת, יש את הנציגים של יהדות התורה ואגודת ישראל, בתקווה שיפתרו את זה".
כחלון אמר שלא יסכים לראש ממשלה תחת כתב אישום
"קודם כל, הרחקתם לכת, בסופו של דבר אני משוכנע שבמדינת ישראל לחלוטין ואני בטוח שרה"מ לא יועמד לדין. לפי מה שקראתי בשנים האחרונות, שנכתב בפרשיות על ראש הממשלה, נדמה שאין לו שום דבר. אמרתי בעבר שאני לא חושב שהיו מזמינים בתור ראש ממשלה מזמין את פרס, רבין וברק ולשאול אם איזה עיתונאי הם דיברו ומה הם אכלו. מישהו שאל אותו מה הוא אכל? מה אישתו הזמינה לילדים? אני חושב שזה לא מכובד, ומרגיש מבויש מרדיפה כזאת". 
לסיכום תקף אמסלם את רינה מצליח, שאמרה אמש כי "הימין רצח את רבין" וסיכם: "יש פה צבא שרודף את ראש הממשלה, זה מתחיל מהתקשורת, זה עובר לכל השמאל, זה מחלחל לתוך צמרת להב ומלווה את הפרקליטות. הם עושים דבר שלא ייעשה. מצליח האשימה 70 אחוז מעם ישראל, והנה התגובה. כל השמאל, כולל התקשורת, עושים את זה, הם הטריגר שמניע את הגלגלים, עד היום הם לא מבינים שראש הממשלה ניצח את פרס בבחירות. אז אומרים שהימין רצח את רבין".