יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, דיברה היום (שני) בכנס המנהיגים של מעריב במלון הוולדורף אסטוריה בירושלים, והתייחסה לעימות ברצועת עזה, למערכת היחסים עם הרשות הפלסטינית ולעתיד השמאל בבחירות הקרובות. "אם היו מתקשרים אליי לוודא את מדד האושר, אני לא מאושרת ממה שקורה פה בארץ, לא רק כאזרח מודאג, בחרתי להוביל את האופוזיציה במאבק".



"כל מנהיג, כל אחד שרואה מה שקורה, ושותף לדרך, חייב לבוא ולהציג אלטרנטיבה רעיונית ושלטונית למדינת ישראל. אנחנו בצומת שבו בעצם נדמה שיש סטטוס קוו נוח כזה. אנחנו מתענגים על מה שאנחנו, אבל אם זה ימשיך ככה, זה יהיה מה שהיינו. המילה דמוקרטיה תהיה גסה בבחירות הבאות, וצריך אלטרנטיבה. אנחנו גאים בהייטק - הווייז הלאומי שלנו, ושל הממשלה, למה ההבדל בין השניים קריטי, ולמה הווייז של המדינה צריך להיות שלנו".


"בווייז שלי יש משהו שקשור למדינת ישראל. אני מניחה את מגילת העצמאות, ובקיצור - מדינה יהודית ודמוקרטית במדינת ישראל. מדינה יהודית, לא מדינת הלכה, מדינת העם היהודי, גם מול יהדות העולם. מדינה שהיהדות שלה כוללת שוויון, וממילא זה ערך דמוקרטי, והדמוקרטיה שלנו היא של ערכים. ביטחון על ארץ ישראל, אבל לא על כולה. צריך לשמור על רוב יהודי במדינה יהודית, לכן אני רוצה לעצור בתחנה ובה אני רוצה להיפרד ממיליוני פלסטינים. אם לא אפרד מהם עכשיו, אני אגיע למצב שצריך להחליט אם הם מקבלים תעודת זהות".

"אני מעדיפה למצוא פרטנר, אבל אני לא אתן למצב שיש בעיה עם הפרטנר לקחת אותנו למקום אחר. אפשר לחכות כשיש פקק, אבל לחפש נתיבים באותו כיוון. השיח בינינו לבין עצמנו. אני אעשה את כל המהלך גם כדי להביא את עצמי להיפרדות מהם. לא אבנה התנחלויות מבודדות מעבר לגדר, כי ההתנחלויות האלה, זה מה שהמדינה עושה".

"היעד הלאומי שלהם הם ארץ ישראל כולה, ולכן הם עוצרים בתחנה אחרת. אנחנו רוצים להיפרד מהפלסטינים, הם רוצים להיפרד מהדמוקרטיה. אלה הנקודות שמחברות בין חוק ההסדרה וחוק הלאום, המהלכים נגד היועמ"ש, נגד היועמ"ש, נגדנו, כל מי שיעיז להניף את הדגל הדמוקרטי ייחשב כבוגד וייעצר. ככל שהם ייקחו אותנו לשם, כך יקשה עלינו לעשות דמוקרטיה יציבה ומניפה דגל כשמנסים לפגוע בזכויות. צריך להכריע ועכשיו".

"ביטחון לא שייך רק לגנרלים ולגברים, אלא להנהגה ויכולת לקבל החלטות. שמעתי את אמסלם תוקף את הרמטכ"ל הבוקר, אז הבושה הזאת, שבה ראש הממשלה מתגאה בהישגים של זרועות הביטחון, בושה שאחד משליחיו נשלח לתקוף את הרמטכ"ל על משהו שהוא חידלון מוחלט בקבלת החלטות מול הטרור, כי ביטחון זה תמיד יהיה מהלכים צבאיים, יחד עם מדיניים. וכאלה זה לא לשלם דמי חסות לחמאס. ביבי נורא כועס על אבו מאזן, כי הוא לא מוכן לקחת כסף לשלם לארגון טרור בעזה. האסטרטגיה שלנו אומרת שנעבוד נגד הקיצוניים, אבל עם גורמים פרגמטיים באזור. העולם מוכן לעשות שלום, אם אנחנו נעשה שלום עם הפלסטינים. הם לא יעשו אחרת".

"צריך להבין שהבעיה הפלסטינית היא קודם כל בעיה ישראלית. אני רוצה להתגרש, רוצה דירה משלהם, רוצה גבול. לכן האסטרטגיה אומרת לעשות בריתות עם גורמים פרגמטיים. כשאני מסתכלת על הרשות אני רואה ארגון אסלמיסטי, הם יכולים להיות לגיטימיים רק אם יכירו בזכות של ישראל. מי שמפר את החרם זה ממשלת ישראל, שנותנת להם את האפשרות. וכל זה למה? כי הרשות הפלסטינית חלשה, אבל הם משתפים איתנו פעולה נגד הטרור. אז אם אתם צריכים לבחור ביניהם, את מי תבחרו?". 

"התנהלות הממשלה היא לא הבעיה של הרמטכ"ל, תמחקו מהלקסיקון את תנו לצה"ל לנצח. צה"ל יודע לנצח, הבעיה היא שלממשלת ישראל אין אסטרטגיה מול עזה, כשיש לנו איומים בצפון, שאיראן כבר כאן בסוריה - עוד חיל אויר לא יספיק. ושצריך לעשות דיונים לשם, ממשלת ישראל עושה ריאיונות לתקשורת, ואוטוטו נחליט. אני בצוק איתן הוצאתי תוך כדי מבצע, הבאתי גינוי לחמאס. כאן יש הסתמכות על המצרים - ניתן קצת דיג, ניתן קצת סולר ויהיה טוב. צריך לחזור לדרך הבסיסית. יכולים להיות לנו ויכוחים על אלף ואחד דברים, אבל צריך להילחם על ההיפרדות".