השר לביטחון פנים גלעד ארדן (ליכוד) ושרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) מתכננים להגיש בקרוב הצעת חוק ממשלתית שתאפשר איזוק אלקטרוני לגברים מכים, כך דווח היום (שלישי) במהדורת "החדשות". מטרת הצעת החוק היא לאפשר לבית המשפט להתקין איזוק אלקטרוני לגברים נגדם הוצא צו הרחקה, וזאת במטרה לנטר אותם ולוודא כי הם לא מפרים את הצו. 



הצעת החוק המתוכננת תהיה המשך להצעת חוק שהגישה בעבר חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד), ועברה את ועדת השרים לחקיקה בנושא זה.  "הצעת החוק, מציעה להשתמש בפתרון טכנולוגי בדמות אזיק אלקטרוני מבוסס טכנולגיית GPS, שיוכל לנטר ולפקח על קיום צו הרחקה שמוצא על ידי בית המשפט. במקרה שגבר בעל מסוכנות, מתקרב לרדיוס שהוגדר מראש מהאישה, המערכת תתריע ותאפשר לנקוט באמצעי זהירות מבעוד מועד", הסבירה חברת הכנסת.



עליזה שפק
עליזה שפק



אנגווץ וואסה
אנגווץ וואסה



לביא הוסיפה כי "במצב כיום, הפתרונות שמציעה המדינה להגנה על נשים הנתונות בסכנה מצד בני זוגן, מוגבלים בעיקר למקלטי הגנה לנשים. אישה הנכנסת למקלט נאלצת לקטוע את שגרת חייה, לעזוב את ביתה ועבודתה, לעתים עם ילדיה הקטנים ותוך מצוקה כלכלית. עשינו היום צעד דרמטי והכרחי להגנה על נשים שחוו את תופת האלימות במשפחה, ועדיין נמצאות בסכנה ממשית. אם למישהו עוד היה ספק – גל הרציחות הטרגי של השבועות האחרונים הוכיח שלא ניתן לחכות עוד דקה אחת נוספת, וחייבים לעשות הכול למנוע את האסון הבא. הגיע הזמן להרתיע את התוקף, ולא את הקורבן".



רק השבוע נרצחו שתי נשים על ידי בני זוגן. לפני יומיים אנגווץ וואסה בת ה-36 נרצחה בדירתה ברחוב נחום בנתניה, על ידי בעלה - שוטר בן 24.בזמן האירוע שלושת ילדיהם, שניים של הקורבן מנישואים קודמים ואחד משותף, נכחו בדירה. הילדים נלקחו לאחר האירוע על ידי המשטרה וטופלו בהמשך על ידי עובדת סוציאלית.



מספר ימים לפני כן נרצחה אישה נוספת - עליזה שפק, גם היא בנתניה. מפרטי החקירה עולה כי יום קודם לרצח בעלה לשעבר, יצחק שפק, לדירת פרודתו, שאליה הוא גר בשכנות, ותוך כדי ויכוח שהתגלע ביניהם הוא איבד את שלוותו, לקח סכין שהיה בדירה ורצח אותה, זה לאחר שחש מושפל במהלך העימות.