ארצות הברית תמזג את הקונסוליה הנמצאת במזרח ירושלים ונותנת מענה לפלסטינים עם השגרירות בירושלים לגוף דיפלומטי אחד, כך אמר שר החוץ האמריקאי, מייק פומפאו. "החלטה זו מונעת על ידי המאמצים הגלובליים שלנו לשפר את היעילות והאפקטיביות של הפעילות שלנו", אמר, "זה לא מעיד על שינויי במדיניות ארה"ב בנושא ירושלים, הגדה המערבית או רצועת עזה".



"אנחנו נמשיך לנהל מגוון רחב של דיווחים ותוכניות בגדה המערבית ובעזה וכן במזרח ירושלים באמצעות יחידה שתעסוק בנושא בתוך השגרירות", הוסיף. עוד אמר פומפאו כי ממשל טראמפ מחויב למאמץ לשלום בין ישראל לפלסטינים. 



כזכור, במאי האחרון וכחצי שנה לאחר הכרזתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הוא מכיר בירושלים כבירת ישראל, נפתח משכנה הרשמי החדש של השגרירות האמריקאית בשכונת ארנונה בבירה. לטקס, שנערך תחת אבטחה כבדה, הגיעה משלחת אמריקאית בת 250 משתתפים הכוללת את בתו של הנשיא, איוונקה טראמפ, ובעלה היועץ לנשיא ג'ארד קושנר, וכן את שר האוצר האמריקאי סטיב מנוצ'ין.



שגרירות ארה"ב בירושלים. צילום: רויטרס
שגרירות ארה"ב בירושלים. צילום: רויטרס



הנשיא טראמפ לא הגיע אבל שלח ברכה מצולמת ואמר כי "בדיוק לפני 70 שנה, ארה"ב הכירה בישראל, היום אנחנו פותחים את השגרירות של ישראל בירושלים, מזל טוב. זה לקח זמן רב. כמעט אחרי הכרזת המדינה, ישראל קבעה את ירושלים כבירתה, בירתה של העם היהודי, שהיתה בירתו כבר בתקופה העתיקה. היום ירושלים היא מושבה של ממשלת ישראל, של בית המשפט העליון, ושל ראש הממשלה והנשיא.



ישראל היא מדינה ריבונית, עם זכות לקבוע את בירתה. במשך שנים לא הכרנו במובן מאליו, שירושלים היא בירת ישראל. ב-6 בדצמבר, ארה"ב הכירה סוף סוף כבירתה האמיתית של ירושלים, היום אנחנו עושים את הצעד הבא בהכרה הזאת, ופותחים את הדרך לשנים הבאות. אנחנו עושים זאת באיחור של שנים רבות".



טראמפ הוסיף: "כפי שאמרתי אז, ואומר גם היום, התקווה של כולנו היא שהמהלך הזה יוביל לשלום, וארצות הברית רוצה שלום. נמשיך לתמוך בסטטוס קוו, ובמחויבות לשלום צודק בין הצדדים, בירושלים ובהר הבית. זהו ארה"ב, שתמיד תהיה הידידה של ישראל, ושותפתה לחירות ושלום. מאחלים לשגריר פרידמן בהצלחה בשגרירות היפיפייה בירושלים, ואנחנו מושיטים יד של ידידות - לישראל, לפלסטינים, לכולם. מי ייתן שאלוהים יברך את כולם, ואת ארצות הברית".