מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, פנה היום (ראשון) לרגל ציון 23 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, במסר לראש הממשלה בנימין נתניהו. "אחרי 23 שנה הגיע הזמן שתתנצל על התרומה הכבירה שלך להסתה שקדמה לרצח", אמר חרמוני. "היום, י"ב בחשון, הוא התאריך הרשמי שמדינת ישראל מציינת את יום הזיכרון להירצחו של רה"מ, שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה יצחק רבין ז"ל. איזה צירוף מקרים מעניין, בדיוק היום חוגג בנימין נתניהו גם את יום הולדתו ה- 69".
"כמי שהיה חלק מ"נוער הנרות" וזוכר היטב את החודשים הנוראים שקדמו לרצח, את האווירה האלימה שהשתוללה ברחובות תחת עיניהם הפקוחות של מנהיגי הימין ובעידודו של נתניהו ששימש אז כיו"ר האופוזיציה, נדמה לי שאחרי 23 שנה, הגיע הזמן שלך, ביבי, לקחת אחריות", הוסיף מזכ"ל העבודה.
"אני מצפה מראש הממשלה לנצל את ההזדמנות המיוחדת הזו ולהכות סוף סוף על חטא. עליו להתנצל על ההסתה הפרועה והמאורגנת שהוביל בתקופה שלפני הרצח הפוליטי האיום. לבקש סליחה על כיכר ציון, על צומת רעננה ועוד. עליו להכיר בחלקו במכונת ההסתה המשומנת והמאורגנת שקדמה לרצח. רק הכרה מלאה והכאה על חטא - תאפשר ריפוי של הפצעים, ותמנע את התפשטות שיח השנאה".

אירועי יום השנה לרצח ייפתחו ב־13:00 בטקס הדלקת “נר יצחק” בבית הנשיא, במעמד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ובהשתתפות בני המשפחה, שרים, חברי כנסת, חיילים, תלמידים ומוקירי זכרו. היום בשעה 15:00 יתקיים בהר הרצל בירושלים טקס האזכרה הממלכתי לרבין ולרעייתו המנוחה לאה. הטקס ייערך במעמד המשפחה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא ריבלין, יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין, נשיאת ביהמ”ש העליון השופטת אסתר חיות, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור. לאחר מכן תתקיים ב־17:00 במליאת הכנסת ישיבת אבל מיוחדת לזכרו של רבין. בישיבה, שאליה מוזמן סגל א’ של המדינה, יישאו דברים יו”ר הכנסת אדלשטיין, רה"מ נתניהו וראש האופוזיציה ח”כ ציפי לבני.
 
תנועת "דרכנו" תקיים במוצאי השבת הבאה, 3 בנובמבר, עצרת זיכרון בכיכר רבין בהשתתפות התאחדות הסטודנטים הארצית שהצטרפה להובלתה. בעצרת אמורים לנאום, בין היתר, ח”כ ציפי לבני, יו”ר יש עתיד ח”כ יאיר לפיד ויו”ר המחנה הציוני אבי גבאי. הנשיא ריבלין ויו”ר הכנסת אדלשטיין, שהוזמנו לשאת דברים, הודיעו כי לא ישתתפו בעצרת.