יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס היום (ראשון) לנאומה של נועה רוטמן, נכדתו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, בו היא האשימה את אביו בהמשך ההסתה, וטען בסרקזם שמחנה השמאל מטיל אחריות לרצח רבין על כלל מחנה הימין. בפוסט שפרסם נתניהו הבן הוא כתב "למרות שהייתי בן ארבע, גם אני אחראי לרצח רבין".



לאחר מכן המשיך יאיר נתניהו ופרסם ציטוטים של רבין בהם ישנן התבטאויות מעוררות מחלוקת של רבין, בין השאר הקלטות של רבין משנת 76' בהן הוא כינה את המתנחלים "סרטן", ואת ההתנחלויות - "מקום מחורבן". בתגובה לציטוטים הוסיף יאיר נתניהו: "כן, אבא שלי הוא זה שמפלג את האוכלוסייה הישראלית". בפוסט שלישי שהוא פרסם, הוא הוסיף צילום מסך מהתכתבות של רוטמן, בה הוא עונה לשאלה "האם ברצח רבין יש חופש", בכך ש"אולי ברצח נתניהו יהיה". 








חילופי מהלומות בטקס הזיכרון



כזכור, רוטמן תקפה הבוקר את נתניהו, אביו של יאיר במהלך טקס הזיכרון לרבין, והתייחסה לפוסט שפרסמה עיתונאית הג'רוסלם פוסט שעבדה בעבר במשרדו של נתניהו, קרולין גליק, וטענה כי מדובר בפוסט מסית. "אני לא מתכוונת להיות סרקסטית, רק להסביר מדוע יש פה כל שנה קושי", אמרה רוטמן. "רק באחרונה, בחגים, פורסם פשקוויל, סליחה, ציוץ בטוויטר, מטעם דוברת במשרד ראש הממשלה, שבו נכללה תמונת לחיצת היד בבית הלבן עם ערפאת, תחת הטיית הפועל ב.ג.ד", אמרה. "הוא לא נמנה שם לבד, היו ברשימה הזו עוד אנשי וגופי שמאל השם ירחם". בעוד נתניהו נראה שואל את ריבלין האם מוכר לו אירוע כזה, והביע תמיהה, רוטמן המשיכה: "לא יושבי השורות כאן ניסחו את הציוץ הזה, אבל אף אחד מהם לא גינה אותו. מיותר לציין שהאישה הזו ממשיכה לקבל משכורת, גם מתוך המסים של בוגדים לכאורה, וצאצאיהם, כמוני".



ראש הממשלה התנער מהדברים, וטען כי היא מאשימה אותו ללא ביסוס לדברים. "אני נדהמתי, כי לא האמנתי שהיה דבר כזה", אמר נתניהו, "ביקשתי לבדוק, והתברר שלא היה ולא נברא, זה ציוץ של עיתונאית שלא מקבלת שכר מאיתנו. אני מתנער מהציוץ הזה בכל תוקף. זוהי דוגמה איך לפעמים מתוך המאבק בהסתה, אומרים דברים פוגעניים וחסרי שחר לא רק עליי, אלא על ציבור שלם".



לאחר מכן, פנה אליה נתניהו שוב ואמר לה כי "אמרתי אז והקפדתי שרבין טועה, אך אינו בוגד. כשהשתמשתי בשורש הזה, השתמשתי בו לשלילה. רבין לא היה בוגד בלשון המעטה. היה פטריוט ציוני ראשון במעלה. אני אומר את הדברים ללבי כי אמרת מעל הדוכן כי ראש הממשלה קורא בוגדים לאזרחי המדינה שלנו. מעבר לאי האמת בדברים הללו, הייתי מצפה שתגני באותו להט את מי שמכנה אותי בוגד. למשל, מי שאמר רק לאחרונה שנתניהו בוגד בעם שאותו הוא צריך לשרת".