ראש המודיעין הסעודי, גנרל אחמד אל-אסירי, דן בחשאי בתחילת השנה שעברה עם היועץ לביטחון לאומי לשעבר של ארה"ב, מייקל פלין, ויועץ אסטרטגי ישראלי בכיר בהפלת המשטר באיראן, כך פורסם לפנות בוקר (שישי) ב"דיילי ביסט". 

אל-אסירי הגיע לשתי פגישות עם הבכירים מארה"ב וישראל בינואר 2017, בהוראת יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן. המפגשים נערכו תחת פיקוח קפדני של משרדו של רוברט מולר, התובע הכללי האמריקאי, כך לפי גורם שצוטט באתר החדשות האמריקאי. 
במפגשים בניו יורק נכח ג'ורג' נאדר, אמריקאי-לבנוני בעל קשרים הדוקים למנהיגי איחוד האמירויות הערביות, המשתף פעולה עם צוותו של מולר. כמו כן, לקח בה חלק גם ג'ואל זאמל הישראלי, מומחה למדיה החברתית. לפי הדיווח, הפגישה, כאמור, עסקה בניסיון להחליף את המשטר באיראן. דוברו של זאמל סירב להגיב כשנשאל על הפגישה המדוברת. הצוות של טראמפ נעזר בזאמל במהלך קמפיין הבחירות, כך לפי הניו יורק טיימס. עורך דינו של זאמל הכחיש בעבר גם את מעורבותו בכך. 
 

מייקל פלין. צילום: רויטרס
מייקל פלין. צילום: רויטרס

"ויקיסטארט", אחת מהחברות של זאמל, "מציגה את עצמה כסוג של שירות מודיעין פרטי", הסביר חוסיין איביש, חוקר בכיר במכון למדינות המפרץ הערביות בוושינגטון. אם אתה מעוניין לדון באפשרות של ניסיון לשנות משטר במדינה מסוימת, אז זה לא מפתיע שתפנה לחברה כזו". 
הפגישות נערכו כאשר טראמפ החל לפתח את האסטרטגיה של ממשלו בנושא איראן. "זה לגמרי הגיוני שאל-אסירי נפגש עם הצוות של טראמפ בתקופה זו", אמר בכיר לשעבר בפנטגון, בעל קשרים הדוקים לקהילת המודיעין האמריקאית. "הצוות נפגש עם הרבה בכירים זרים, וסעודיה הייתה מדינה שרצתה לקחת חלק בכל הפרויקטים נגד איראן".