סקר חדש של מכון "מיתווים" שפורסם הבוקר (שני), אשר בחן את עמדות הציבור היהודי והערבי בישראל במגוון נושאים שקשורים ליחסי החוץ של ישראל, מצא כי מרבית הישראלים לא מרוצים מהעובדה כי ראש הממשלה הוא גם שר החוץ. כמו כן, נמצא כי אחוז הישראלים הסבורים כי בנימין נתניהו מתאים לתפקיד שר החוץ סבורים שגם יאיר לפיד מתאים לתפקיד.


מהנתונים עולה כי 58% מהישראלים חושבים כי העובדה שאין שר חוץ במשרה מלאה בתפקיד משפיעה על יחסי החוץ של ישראל, בעוד שרק 5% חושבים שהיא משפיעה לטובה. בשאלת ההתאמה לתפקיד שר החוץ, התברר כי לפיד ונתניהו זוכים לאותו אחוז התאמה (10%), כשאחריהם שר החינוך נפתלי בנט עם 6% התאמה. סוגרים את הרשימה שניים שכיהנו בתפקיד בעבר, ח"כ ציפי לבני והשר אביגדור ליברמן עם 5% התאמה לתפקיד שר או שרת החוץ.
 
נתניהו ולפיד זוכים לאחוז תמיכה דומה. באדיבות מכון מיתווים
נתניהו ולפיד זוכים לאחוז תמיכה דומה. באדיבות מכון מיתווים


שאלה נוספת שעליה ענו המשיבים היא כיצד מדיניות טראמפ משפיעה על תהליך השלום. 29% מהישראלים סבורים כי היא מרחיקה את השלום בין הישראלים לפלסטינים ורק 21% חושבים כי היא מקרבת את השלום. לצידם 30% מאמינים כי אינה משפיעה כלל על הסיכויים לשלום.
בכל הנוגע למערכת היחסים של ישראל עם מדינות וגופים בינלאומיים אחרים, 55% מהנשאלים מאמינים כי כי האיחוד האירופי הוא יותר יריב למדינת ישראל ורק 18% חושבים כי הוא ידיד. בעניין טורקיה הדעות חלוקות,  כאשר 45% חושבים כי ישראל אינה צריכה לנסות לשפר את יחסיה עם אנקרה, בעוד ש-42% סבורים שכן.

במדד המדינות החשובות ביותר לישראל בעיני הנשאלים בעולם, מלבד ארצות הברית, 42% הצביעו על רוסיה כחשובה ביותר, כשאחריה גרמניה, בריטניה, צרפת וחמישית בלבד היא סין.