המועצה המרכזית של אש"ף המליצה לבטל את ההכרה בישראל ולהפסיק את התיאום הביטחוני עד שזו תכיר במדינה פלסטינית. עם זאת, ההחלטה ליישם בפועל את ההמלצות נתונה לשיקול דעתו של אבו מאזן. הבוקר (שלישי) שוחחה אילה חסון ב-103fm עם ראש הדסק לענייני ערבים בחדשות עשר, צביקה יחזקאלי, שהסביר כיצד תשפיע ההחלטה על ישראל.



"אתמול התכנסה המועצה המרכזית של אש"ף - שהם כביכול קובעים לרשות הפלסטינית, ובא אבו מאזן ואמר 'תחזיקו אותי'", סיפר יחזקאלי. "באמת החזיקו אותו כי דעת הבכירים האחרים היא שלא ילך לצעד יותר 'ברוגז' ממה שלקח, זה צעד מספיק הצהרתי".



אז מה בעצם אומרת ההחלטה של אש"ף? "כל עוד ישראל לא מכירה בזכותם של הפלסטינים במדינה בגבולות 67, הם מתנערים מכל ההכרה ומכל הסכם שנתנו לישראל, כמו למשל הכרה בישראל, תיאום ביטחוני ועבודה מול ישראל".



"הרשות היא המפסידה הגדולה כיוון שהיא מרוויחה מתיאום ביטחוני. גם מבחינה כספית - עדיין מרוויחים שם מישראל, ובכל מה שקשור למעמד הרשות בעולם - הם עדיין צריכים אותנו. אבו מאזן רצה למנוע את הכנסת הסולר הקטארי לרצועת עזה, ועדיין מתנגד להקלות ברצועה. אחת מההחלטות שלו - וזה יקרה בעוד כמה חודשים, זה שהרשות תתנתק באופן מלא מעזה".





הקרב על האסלאם


נראה כי קצת שכחה המהומה בפרשת העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י שנרצח בטורקיה. יחזקאלי סבור שהטורקים הבינו שהעסק מוצה, ארדואן הרוויח, והדגיש: "זה לא היה קרב על חופש הביטוי והשמירה על העיתונאים. נראה שהאגו של יורש העצר הסעודי ממלא שם את כל החדרים, אבל זה קרב בתוך האסלאם על הנהגת האסלאם - האם ארדואן הוא המנהיג או שמא סעודיה.



"גם מנהיגי ערב כמו מצרים, ירדן ואפילו הרשות הפלסטינית - כולם תמכו בסעודים ולא בארדואן, כך שזה היה ניסיון מוצלח ועבודה יפה של ארדואן שהביא את הצילומים, אבל זה היה עוד קרב בסיפור", סיכם יחזקאלי.