המפסיד הגדול בבחירות לראשות הבירה היה השר לענייני ירושלים זאב אלקין, שלמרות תמיכה מאסיבית מראש הממשלה בנימין נתניהו דורג שלישי עם 19.8% בלבד, אחרי משה ליאון ועופר ברקוביץ' שעלו לסיבוב השני. בראיון שהעניק הבוקר (חמישי) לתוכנית 'דקל סגל' בגל"צ לקח אלקין אחריות להפסדו ונמנע מלהאשים את ראש הממשלה. "האחריות להפסד היא שלי, זה נכון שנתניהו תמך בי. אני מלא תודה והערכה על כך, וההפסד הוא שלי", אמר השר, "אני מלא הערכה על זה. אם היו מגיעים אלינו עוד שותפים, כנראה שהייתי מנצח. בחיים הפוליטיים מי שלא יודע להפסיד, לא יודע לנצח. אם יהדות התורה הייתה הולכת איתי, היינו מנצחים". 
כל הערבויות מוחזרות לך רק אם המועמד מגיע ל-25 אחוזים, איך תחזיר עכשיו את הכסף?
"הכסף שמוחזר תלוי במנדטים. זה מיליון וחצי שקלים, ואנחנו גם הגענו לשני מנדטים ולא שלושה. יהיה פער בין הכסף שהמדינה מחזירה לבין מה שנצטרך להחזיר. אגב, היתה יכולה להיות לי דרך מאוד קלה. יכולתי להתמודד מטעם הליכוד ולקבל גב כלכלי, אבל לא הסכמתי כי לא הייתי מוכן שלא לשלב נשים במקומות הגבוהים". 

"אנשים עזרו לנו עם הלוואות אישיות. אנסה לעזור לכולם ולהחזיר את הכסף. התשובה היא שאנשים נתנו ערבות, הם נותנים את כספם מתוך ידיעה של מה שיקרה. כל הרשימות עושות את זה. יש לי שנה לגייס את הכסף. אני לא מצטער שלא הלכתי על הפתרון הקל, אז חד משמעתי לא".
אתה תיפגע פוליטית? 
"אל תקברו אותי פוליטית, המעמד שלי בליכוד הוא מאוד חזק. הרבה אנשים אמרו שהם עם רגשות מעורבים ואמרו 'חשבנו שאתה המועמד הכי טוב, אבל אנחנו שמחים בזירה הבינלאומית'. כל מי שמכיר את הליכוד יודע שאני מאוד חזק במפלגה. אנשי ליכוד יודעים זאת. חבל לי שיהדות התורה הלכו עם הראש בקיר, ואם היינו הולכים ביחד, היינו מנצחים. 50 אלף ירושלמים הצביעו לי. זה לא הולך ברגל. הייתי אחרון עם שמונה אחוזים בהתחלה, וסיימתי עם 20. ניצחתי בהרבה שכונות, וזה לא הספיק בסוף. באנו עם חזון לירושלים, ועם רצון לחבר את כולם. הציבור הירושלמי אמר את דברו ואני מקבל את זה". 
בנוסף ציין אלקין כי יישאר בבירה גם לאחר הפסדו. "כמובן שאשאר בירושלים. לא עוזב את העיר. אשאר בפסגת זאב, השכונה שלי, אני מרגיש שם בבית. לא סתם ניצחתי בשכונה הזאת בכל הקלפיות. ניר ברקת תמך במועמדות שלי, ועזר לי, ואני מודה לו, אבל אנחנו בנינו את המטה שלנו לבד ותוך כדי תנועה. אני ושותפיי בדרך עבדנו ביחד. הצבע הכתום שלט מול הגושים של הציבור החרדי. אני גם היום ממליץ לכל פוליטיקאי ללכת עם האמת שלו ולרוץ. הירושלמים ממש לא כפויי טובה, מי שהצביע לי או לא".