א-שרק אל-אווסט הלונדוני מדווח היום (שישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור לבקר במדינה נוספת במפרץ. עוד נכתב כי הביקור שלו בעומאן נעשה בתיווך איש עסקים יהודי אמריקאי שיש לו קשרים הדוקים במדינה. במקביל בדיווח נוסף בעיתון נאמר כי שליח של הסולטן הגיע בימים האחרונים למוקטעה והעביר מסר אישי מהסולטן ליו"ר אבו מאזן. הוא בא כנראה להציג את התכנית העומאנית לשלום בעקבות ביקורו של ראש הממשלה במדינה. 

נראה שגם איראן נכנסת לתמונה ובדיווח באותו עיתון נאמר כי ככל הנראה טהרן, שמתחה ביקורת על קבלת הפנים של נתניהו בעומאן, רוצה לנצל את המצב על מנת שעומאן תפעל על מנת להוריד את המתיחות בין ישראל לאיראן, בעיקר בנוגע לתכנית הגרעין האיראנית והנוכחות האיראנית בסוריה. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו ביקרו בסוף השבוע שעבר ביקור מדיני רשמי בעומאן, שם נפגשו עם שליט עומאן הסולטן קאבוס בן סעיד. ראש הממשלה ורעייתו הוזמנו לביקור על-ידי שליט עומאן הסולטן קאבוס בן סעיד, לאחר מגעים ממושכים שהתנהלו בין המדינות. ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בעומאן הוא המפגש הרשמי הראשון בדרג זה, מאז שנת 1996.
 
יחד עם ראש הממשלה נתניהו ורעייתו השתתפו בביקור ראש המוסד יוסי כהן, היועץ לביטחון לאומי ור' המל"ל מאיר בן-שבת, מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם, ראש הסגל יואב הורוביץ והמזכיר הצבאי לראש הממשלה תא"ל אבי בלוט. בהודעה המשותפת לסיכום הביקור נמסר כי בפגישה נדונו הדרכים לקידום תהליך השלום במזרח התיכון וכן נדונו מספר נושאים בעלי עניין משותף למען השגת שלום ויציבות במזרח התיכון.