לראשונה זה כשנה נפגשו היום (שבת) נשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בשארם א-שייח, כך מדווחת סוכנות הידיעות הפלסטינית וופא. בפגישה בין השניים נכחו גם חברים בוועד המרכזי של הפתח, השגריר הפלסטיני במצרים ויועצים לאבו מאזן מהצד הפלסטיני, ומהצד המצרי השתתפו גם שר החוץ סמאח שוקרי וראש מנגנוני הביטחון המצרים, גנרל עבאס כאמל, שאחראי גם למאמצי ההסדרה בין ישראל לחמאס ולמאמצי הפיוס הפנים פלסטיני.



השניים, שבחודשים האחרונים היו בשל כישלון ניסיונות הפיוס וההסדרה, האמונה של אבו מאזן כי מצרים פועלת לעקוף את רמאללה במסגרת השיחות בין ישראל לחמאס, ובכך לקדם את "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ללא הסכמת הרשות הפלסטינית, שוחחו על ההסדרה בין ישראל לחמאס, על הפיוס הפנים פלסטיני ועל מערכת היחסים בין מצרים לבין הפלסטינים. 



הפגישה באה יום לאחר אחד מימי שישי הרגועים ביותר בגבול רצועת עזה, כאשר רק אלפים בודדים הפגינו מול גדר המערכת, ולא היו יידויי מטענים לעבר כוחות צה"ל. ההערכה היא שהרגיעה היחסית בגבול הרצועה נובעת מהתקדמות ישראל וחמאס לנוסחת רגיעה, שעל פי עיתון "אל-אחבר" תכלול צמצום ההפגנות בתמורה להסרת מרבית המצור על רצועת עזה, הכנסת פועלים פלסטינים מהרצועה לישראל, פתיחת המעברים, תשלום משכורות לפעילי חמאס ופיתוח פרויקטים באנרגיה ותשתיות ברצועה. בהמשך צפויים דיונים בנוגע לחילופי אסירים בין ישראל לחמאס.