יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד ח"כ דוד אמסלם העניש את חברת הכנסת שרן השכל (הליכוד) על שהצביעה בשבוע שעבר עם האופוזיציה בעד התיקון לחוק הפונדקאות, ואסר עליה להעלות היום הצעת חוק שביקשה לקדם בוועדת השרים לחקיקה.

השכל תמכה בשבוע שעבר בהצעות החוק של חברי הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) ויעל גרמן (יש עתיד), בניגוד לעמדת הקואליציה. היום אמורה הייתה הצעת החוק של השכל לסגירת מועצת הצמחים לעבור בוועדת השרים לענייני חקיקה, ואף זכתה לתמיכה נרחבת, כולל של שר החקלאות אורי אריאל. אולם ביום שישי הודיע אמסלם כי הוא מסיר את ההצעה מסדר היום של ועדת השרים ובכך, לדברי השכל, "התעמר בעשרות אלפי חקלאים שהמתינו לבשורה ובציבור שמצפה להורדת מחירי הפירות והירקות".
לטעתנה, היא לא הפרה משמעת, משום ש"סגרה קיזוז הפוך עם ח"כ עבד אל־חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת) מהאופוזיציה, שהצביע נגד, על מנת שתוכל להצביע בעד. כך נשמר המאזן בין האופוזיציה לקואליציה. אם אכן מדובר בעונש, מדוע לא נענשו אמיר אוחנה, מירב בן ארי וטלי פלוסקוב, שהצביעו בעד חוק הפונדקאות? מדוע יואב קיש, שהצביע נגד עמדת הקואליציה בחוק הגיוס, חוק שעלול להפיל את הממשלה, לא קיבל עונש?", שאלה. "בשורה התחתונה, הציבור הפסיד בגלל פוליטיקה קטנונית והתנהגות בריונית של יו"ר הקואליציה", הוסיפה.

מטעמו של אמסלם נמסר כי אין זו הפעם הראשונה שבה השכל עושה דין לעצמה ומפרה את המשמעת הקואליציונית. לגבי אוחנה, נמסר כי הוא קיבל חופש הצבעה על דעת ראש הממשלה, ולגבי חברות הכנסת האחרות נטען כי הן אינן חברות בסיעת הליכוד.