ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא אמש לפריז כדי להשתתף ב"פסגת השלום" לציון מאה שנה לסיום מלחמת העולם הראשונה, אף שלא נקבעה לו פגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ולא עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בשולי הפסגה. לשכת ראש הממשלה ביקשה לתאם פגישה עם פוטין, ולפי דיווח בכאן 11 אף נקבעה פגישה בין ראש המל"ל מאיר בן שבת למקבילו הרוסי, אך לבסוף פגישה זו לא יצאה אל הפועל. 

בלשכת נתניהו ניסו להסביר את אי־קיום הפגישה בכך שהצרפתים דרשו כי לא יתקיימו פגישות צדדיות בשולי הכנס, אך נדמה כי העובדה שנתניהו ופוטין לא נפגשו מאז הפלת המטוס הרוסי מעל שמי סוריה לפני כחודשיים, שהרוסים מאשימים בה את ישראל, מעידה על מערכת יחסים עכורה בין שתי המדינות. דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, הגיב בציניות לשאלה מדוע בוטלה הפגישה בין הנשיא לבין נתניהו ואמר: "היא לא יכולה הייתה להתבטל כי היא לא נקבעה".

נתניהו כן יקיים פגישות עם מארח הכנס נשיא צרפת עמנואל מקרון, וישנם גם מגעים לתיאום פגישה בינו לבין קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. טרם נמסר אם נתניהו ייפגש עם טראמפ, שנמצא אף הוא בפריז לרגל האירוע.


ראש הממשלה צפוי לשוחח עם מקרון על סכנת הגרעין האיראני ועל מעורבותה של טהרן במזרח התיכון וכן על התחמשות חיזבאללה, כולל הקמת מפעל לטילים מדויקים בלבנון. מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה התייחס אתמול לנושא המאבק בישראל, ובנאום לטלוויזיה בלבנון אמר כי הוא "מצדיע למשפחות השאהידים לרגל יום מות הקדושים של חיזבאללה".

"הודות לקורבנות השאהידים ההתנגדות הצליחה להשיג את כל ניצחונותיה", אמר. "דם השאהידים שלנו הגן על אדמתנו ועל כוח הרקטות של חיזבאללה". 
נסראללה הוסיף: "מקור הכוח שלנו הוא הטילים, מכיוון שלצבא לבנון אסור לרכוש טילים מתקדמים. נתניהו בטוח שהמפתח הוא העוצמה ולא הכיבוש. הוא מנסה להעלים את מערך הטילים שלנו ומנסה להשיג לעצמו יותר. האויב הישראלי לא יסבול את כמות הטילים שיש בלבנון, כי הם ימנעו ממנו להתנהל כפי שהוא רוצה. הבעיה שלו היא שהעוצמה היא בידינו. נגיב לכל התקפה ישראלית על לבנון, לא נקבל כל תוקפנות של האויב הציוני נגד ארצנו".

"אנו מגנים כל צורה של נורמליזציה עם הישות הציונית", הבהיר נסראללה. "לעם הפלסטיני, אל תצטערו על ניסיונות הנורמליזציה של מדיניות ערביות עם ישראל. מה שקרה עד כה מאחורי הקלעים מתרחש עכשיו בפרהסיה, בבוטות. הנורמליזציה הנוכחית שמה קץ לצביעות הערבית ומורידה את המסכות של הרמאים והצבועים".

נסראללה גם בירך את תושבי רמת הגולן הדרוזים שסירבו להשתתף בבחירות לרשויות המקומיות. "המפגינים בצעדות השיבה של עזה והקורבנות נותנים לנו תקווה עם התנגדותם ללחצים שמופעלים עליהם", הוסיף. "אם העם הסורי והממשלה לא היו עומדים בלחצים ומפסידים במלחמת האזרחים, היינו רואים את נתניהו בדמשק". 

נסראללה תקף גם את הקהילה הבינלאומית בעקבות הסערה לאחר רצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י ואמר: "בזמן שהם זועקים על הרצח, הם מתעלמים מהפשעים שמבצעת סעודיה בתימן".