שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס הבוקר (ראשון) בראיון לכאן ב' להעברת הכסף הקטארי לרצועת עזה על רקע הצתת החממה בנתיב העשרה והאלימות על הגדר שנמשכה במספר זירות על הגדר גם במהלך סוף השבוע הנוכחי. "בדרך שזה נעשה, זה דמי פורטקשן", אמר בנט, "כבר ביולי כששר הביטחון והקטארים היו בעיצומם של המגעים קראתי לזה דמי פרוקטשן. אתה אולי קונה שקט בזמן הקצר, אבל אתה מרגיל את הצד השני שהפעלת אלימות תשיג את המטרות שלו. יצאתי נגד אבל כבר באוגוסט התקבלה ההחלטה על המתווה שרק עכשיו ממומש". 
על העובדה שהמהלך נעשה בתמיכת גורמי הביטחון אמר בנט כי "אני מבטא את עמדתי בפורום הרלוונטי, אני לא מאמין שתמיד צריך לעמוד דום לדברי גורמי הביטחון. לדוגמא הוצאת התנועה האסלאמית, אמרו גורמים מאוד משמעותיים כי זה יבעיר את כל המזרח התיכון ועמדנו על זה והתוצאה נהדרת. אני לא נכנס למה כל אחד אמר אני חלק מהקבינט וככזה אני נושא באחריות ולכן אני לא יוצא בהודעות לעיתונות על הנושא הזה. היו יותר מדי כוחות שמשכו לכיוון הזה, גם ראש הממשלה וגם שר הביטחון, זאת לא חוכמה מתוך הקבינט ללכת ולתקוף את הקבינט. אני שר החינוך וחבר קבינט. השרה שקד ואני בתחום אחריותנו מביאים את השקפת עולמנו, בקבינט אנחנו 2 אצבעות בלבד". 

שריפת החממה בעוטף עזה


בתגובה לדברים של בנט צייץ שר הביטחון אביגדור ליברמן כי "או שבנט סובל מאובדן זיכרון, או שהוא פשוט משקר. בניגוד אליי, שהתנגדתי נחרצות להסדרה מול חמאס ובמיוחד להעברת הכסף, בנט תמך מלכתחילה גם בכסף, גם בדלק הקטארי ואף הציע להכניס 5000 פועלים מעזה לישראל. בנט התנגד לכל פעולה צבאית נגד חמאס והאחריות על הפרוטקשן היא עליו ועל מפלגתו. בישיבה המכרעת לפני כשבועיים, היחיד מכל חברי הקבינט שהתנגד להעברת הכסף לחמאס היה שר הביטחון".

"שוחד בענייני ביטחון זה אחד הדברים החמורים ביותר"


"הצוללות זה סיפור מאוד חמור", המשיך בנט בראיון לכאן ב', "כחייל וכמפקד בשדה אני רוצה לדעת שהנשק שאני אוחז הוא הכי טוב ולא כי הייתה קומבינה בין המתווכים או אינטרס כלכלי. אני מאוד מקווה שיתברר שלא כצעקתה. אסור שחייל יחשוב שהכלי שהוא משתמש בו נבחר לא כי הוא הטוב ביותר. אם חלילה היה שוחד אני מקווה שיטפלו בזה ביד חזקה, שוחד בענייני ביטחון זה אחד הדברים החמורים ביותר".

"אני סומך על המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה ברור לי שראש הממשלה לא שבע רצון מזה", הוסיף, "אני עם נתניהו לא מעט שנים ויש בינינו לא מעט מחלוקות, אבל אני משוכנע שנתניהו לא ימכור את ביטחון ישראל בשביל בצע כסף והוא לא יעשה דבר כזה. זאת פרשה חמור ביותר. צריך לעשות בדק בית ענק. מבחינת רכש זה מגה פיגוע, מדברים כל הזמן על יועצים משפטיים ושומרי סף, איפה כל שומרי הסף במקרה הזה? אני יודע ששר הביטחון מתכוון להקים ועדה". 
על סערת דינה זילבר אמר השר בנט כי "יש פה הזדמנות גדולה באירוע הזה. יועצים איבדו את ההבנה לתפקידם, לדעת מה רוצה השר ובמסגרת החוק לעזור להם לממש מדיניות. זאת הזדמנות לכל היועצים המשפטיים שתפקידכם לא להטיף לנו מדיניות או להכתיב לנו אלא לעזור לנו. מה שהייתי מצפה לדוגמא בהרס בתים זה לא רק לעמוד בצד, אלא להגדיל ראש ולהגיד לא רק מה מותר ומה אסור אלא להגיד מה אפשר לעשות".

דינה זילבר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


על דינה זילבר אמר כי היא "איבדה לחלוטין את מקומה והטיפה לנו ש'הארץ שינתה את פניה' וזה יכול להתאים לעצרות של השמאל בכיכר רבין ואם היא רוצה שתלך למרצ. קודם כל לא מעניין אותי בכלל מה עמדותיה ימין או שמאל אנחנו צריכים יועצים משפטיים שמשאירים את הדעות שלהם בבית. זה הרבה מעבר להתבטאות האחרונה. גילינו המון סבלנות ואולי יותר מדי השאלה היא לא למה עכשיו אלא למה לא יותר מוקדם. אנחנו נמתין למנדלבליט בעניין הזה ואנחנו ממתינים לראות מה תהיה הסנקציה במקרה הזה".