לאחר שנפגש שלשום עם שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט צפוי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להיפגש בשנית עם שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון על מנת לנסות ולשכנעו שיחזור בו מעמדתו כי יש ללכת לבחירות ויתמוך בהמשך קיומה של הקואליציה כפי שחפץ נתניהו. השרים כחלון ובנט דיברו אתמול וסיכמו כי אם במהלך היום (ראשון) נתניהו לא יציג פתרון יצירתי למשבר, הם יצביעו כבר ביום רביעי הקרוב ביחד בעד פיזור הכנסת, כך פורסם לראשונה בגלי צה"ל. המהלך נובע מההבנה שלא ניתן לנהל קואליציה של 61 חברי כנסת. טיעון נוסף של השרים הוא שממשלה צרה תחזק את השמאל.

בתוך כך, בצל המשבר שמאיים להביא לפירוק הקואליציה, הודיעה הבוקר לשכת ראש הממשלה כי ראש הממשלה החליט לבטל את פורום שרי הליכוד וישיבת ראשי הקואליציה, שהיו אמורים להתקיים היום. בלשכה הסבירו כי הסיבה לביטול היא לאפשר קיום משא ומתן עם בנט וכחלון.
 
בציוץ שפרסם ראש הממשלה נתניהו הוא תלה את האחריות לשלמות הממשלה על שר האוצר משה כחלון, שהביע לכאורה את התנגדותו למינוי בנט לשר הביטחון וקרא לו שלא יוביל את ישראל למערכת בחירות מוקדמת. "‏מחר בבוקר אפגש עם משה כחלון לפגישה מכרעת לפני ישיבת הממשלה, בניסיון אחרון לשכנע אותו לא להפיל את הממשלה", כתב נתניהו. "אם סיעת כולנו לא תפיל את הממשלה - יש ממשלה. אסור להפיל ממשלת ימין. כל חברי סיעת הליכוד מעוניינים להמשיך לשרת את המדינה שנה שלמה נוספת, עד סיום הקדנציה בנובמבר 2019".
 
יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יואב קיש (ליכוד), האשים אף הוא את כחלון ואמר באירוע שבתרבות בשוהם: "כחלון הוא היחידי שיכריע אם יהיו בחירות עכשיו. הוא התחיל קמפיין בחירות כבר לפני כמה חודשים. זו תהיה טעות מצידו לדחוף לבחירות כשתקציב 2019 מחייב תיקונים".


שר האוצר כחלון התראיין לתכנית "פגוש את העיתונות" והדף את האשמות הליכוד כי הוא דוחף לבחירות ממניעים פוליטיים. "שר ביטחון ומפלגה מאוד חשובה נטשו", אמר. "בלתי אפשרי לנהל קואליציה בשנה הרביעית. יש לנו בעיה אמיתית. אנחנו בסכנה של הפקרות תקציבית. אנחנו בקושי מצליחים לגייס רוב בחודשים האחרונים.

"אני בוגר בית הספר הזה. הליכוד וראש הממשלה עושים ספינים על חשבוני. שיפסיקו לאיים. איומים טובים לחברי הליכוד. אני לא עובד אצלם, אני שותף. הם יצטרכו לקבל את דעתי. עשינו המון דברים יפים בשלוש שנים וחצי. אני לא אפקיר את הכלכלה למען עוד חודשיים־שלושה. יגידו שהם הולכים משיקולים פוליטיים". כחלון ציין כי דווקא אין לו בעיה שבנט יכהן כשר ביטחון. "מבחינתי, כל מי שנתניהו יחליט מקובל עלי לתפקיד שר הביטחון".

על הטענות כי נוצר בור תקציבי באוצר, שגורם לו לרצות בחירות כבר עתה, אמר כחלון: "זה לא נכון. הנתונים נמדדים מדצמבר לדצמבר. כלכלת ישראל מעולם לא הייתה חזקה, יציבה ואיכותית כמו בשלוש השנים וחצי האחרונות. האבטלה נמוכה, נכים, חיילי צה"ל, כולם נהנים. הלוואי וכל הזירות במדינת ישראל היו בטוחות ויציבות כמו הכלכלה, לכן בנושא הגירעון, תנוח דעתכם".

על הסיכוי להמשך כהונתה של הממשלה הנוכחית אמר כחלון: "מחר בתשע וחצי יש לי פגישה עם ראש הממשלה. אם ישלוף שפן מהכובע, נראה. בינתיים אני לא רואה לא שפן ולא כובע". אמש נמסר כי הפגישה נדחתה לשעה 18:30, ככל הנראה כדי להגדיל את הסיכוי להגיע להסכמות ולמנוע את פירוק הקואליציה.