יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, התייחס היום בראיון ל-103FM לסערות הפוליטיות האחרונות, כאשר הוא אינו מעורב בהן לאור העובדה שהוא אינו חבר כנסת. "הכי חשוב שנקבל את ההחלטה הנכונה לעם ישראל ונלך לבחירות, הכלכלה לא במצב טוב, הביטחון לא מי יודע מה ואנחנו רואים כיצד המערכת הפוליטית עסוקה בהישרדות ובעצמה. צריך ללכת לבחירות ולעצור את הדבר הזה".



"אני לא חבר כנסת וזה מאפשר לי להסתובב ברחבי הארץ ולראות מה באמת חשוב בציבור", הוסיף, "אני מגיע כל שבוע לכנסת ורואה שאין שום קשר בין הפוליטיקה בכנסת למה שדורש הציבור. זה ייעוד שלי, לחבר את מה שהציבור רוצה למערכת הפוליטית. שהמערכת לא תחיה בפני עצמה. אנחנו רואים את הקואליציה, נתניהו מסובב אותם. את יודעת מה דעתי על ליברמן אבל לפחות הוא היה אמיץ לקום ולעזוב את הכיסא. לשותפים אין אומץ לקום ולומר לנתניהו - עד כאן. הבחירות הללו יהיו חשובות מאוד לעם ישראל. אני מאמין בשינוי ושאפשר לפתור בעיות ולהחזיר את התקווה".




על נפילת חוק הנאמנות של רגב אמר גבאי כי "זה חוק מיותר לחלוטין. מה זה החוק הזה? לכל דבר צריך נאמנות? לזה אנחנו מובילים את המדינה? החוק הבא יהיה נאמנות בחינוך ואז יהיה חוק נאמנות בבריאות. קראתי את החוק וראיתי את האווירה סביבו שהצביע על כך שרק הפוליטיקאים יקבעו מהי תרבות. פוליטיקאים לא צריכים להחליט מהי התרבות שלנו. אם היו מקימים ועדה ציבורית שבוחנת את הנושא אז עוד היה בזה היגיון. פוליטיקאים לא צריכים לעסוק בדברים האלה"



על הפרסומים כי חברת מפלגתו ציפי לבני נפגשה עם אהוד ברק בניסיון להקים גוש שמאל חדש שיתמודד מול נתניהו, לכאורה ללא לערב את גבאי עצמו במהלך אמר יו"ר המחנה הציוני כי "אני מכיר את כל הקונספירציות אבל בסוף לכל המחנה הזה יש בסיס והוא מפלגת העבודה. אני היו"ר וכולם יכולים לדבר כמה שהם רוצים. אבא שלי נהג לומר שסופרים את הכסף במדרגות. נחכה לבחירות. אנחנו מאמינים שצריכים להתחבר כמה שיותר אנשים למחנה אחד. יש גם במחנה שלנו אנשים שצריכים להבין שהם ניסו ולא הצליחו ולכן התפקיד שלהם לתמוך בנו".



"אני מדבר על אלו שלא הצליחו לנצח בחירות", המשיך, "מפלגת העבודה שלטה באשדוד עד 1989. בשלב מסוים לא היו לא נציגים באשדוד כלל. לאחרונה אנשים בשנות השלושים לחייהם החליטו לנסות ולקחת מחדש את הבחירות בעיר. מה שהיה מדהים לראות זה את הוותיקים של מפלגת העבודה תומכים בהם. יחד חזרנו לאשדוד".



על הפרסומים כי יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, יעזוב את המפלגה לטובת מעבר למפלגת כולנו של שר האוצר משה כחלון אמר גבאי כי "את מאמינה לכל דבר? אז מה אם היא פרסמה. אני חושב שאבי ניסנקורן הוא איש טוב אך כל איש שרוצה להצטרף לפוליטיקה צריך לבחור באיזה צד הוא. אני מקווה שהוא רוצה לשנות את המדינה ולא לומר 'זה מה יש'. הוא צריך לבחור בין אם הוא רוצה להיות הסביבון או אלו שמסובבים".