הבעיות בממשלה, ההתנהלות של המערכת הפוליטית, וכמובן - התקשורת, היו במוקד הדברים של יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם, שהתראיין הבוקר (שלישי) ב-103FM לאיילה חסון. במהלך הראיון דיבר גם על אהוד ברק ועל הניסיונות שלו להזיז מהלך באופוזיציה.



כשאתה שומע על הצרות בקואליציה אבל אני מעריכה שאתה דווקא נרגע כשאתה שומע על הסכסוכים באופוזיציה

"לא. אני לא עסוק בזה וזה לא מנחם אותי".
 

זה לא מעניין אותך שברק נפגש עם לבני בעוד שגבאי לא יודע מכך?
"לא. בסופו של דבר נבחר על פי הפונקציות של מה אנחנו נעשה או לא נעשה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא מנהיג בשיעור קומה שלא היה למדינת ישראל, להערכתי מאז הקמתה ולכן הציבור יבחר. מה שאני לא אוהב בברק זאת העובדה שהוא תמך בו על מנת שיוכל להדיח אותו. הוא הבין שגבאי הוא מרוקאי שאפשר לתת לו נגיחה ולכן תמך בו תחילה כדי לחתור תחתיו. ככה הוא עשה גם לאמיר פרץ".

ככה אתה חושב? זו אמירה בעלת משמעות. אתה חושב שברק גזעני?
"הוא לא היה מעז לעשות זאת להרצוג וחושב שיש בו אלמנטים מהסוג הזה. אני עוקב אחרי אהוד ברק, אחרי מעשיו גם במישור האישי וההתבטאויות שלו".

ברק גם עולב בנתניהו, שאינו ממוצא מרוקאי
"מה הקשר? ברק תמך בגבאי, לא עבר הרבה זמן, למה הוא מעוניין להדיח אותו כעת?".

אולי הוא מאמין שאינו יכול להביא את הסחורה?
"מה קרה בשנה האחרונה? זו חוצפה ועזות מצח".

כשברק נבחר לשלטון הוא דבר ראשון ביקש סליחה מאנשי עדות המזרח
"כי זו פוליטיקה קטנה. הוא חשב לקבל עוד כמה מנדטים מהספרדים. למה את מתפלאת? זו אחת מהתכונות שיש לו. הוא לא היה מעז לעשות זאת להרצוג או ללבני. הוא עושה זאת רק לגבאי כפי שעשה לאמיר פרץ".

אולמרט בטוח שהוא פעל להדיח אותו. אני לא חושבת שהכיוון שלקחת הוא נכון
"זוהי עמדתי. אהוד אולמרט היה במפלגה אחרת. ברק חושב שהוא מבין משהו וששאר האנשים בסביבה הם טיפשים"".


השרה מירי רגב עשתה נכון כשהאשימה את כחלון, ליברמן ושאר העולם? ברור שהיא בסערת רגשות מהחוק שקרס לה 
"לעשות מסיבת עיתונאים היא דבר לגיטימי. מירי רגב עבדה על החוק הזה למעלה משנה. זהו חוק מצוין לעם ישראל שבה למנוע מימון של מדינת ישראל לאויביה מבית".

הוא קיים היום, רק צריך להעביר את הסמכות מהאוצר לתרבות
"אז אם זה רק טכני למה יש התנגדות? כל שבוע עוברות סמכויות משר כזה לאחר. למה כולם בשמאל התקוממו וטענו שמדובר בחוק שמטרתו לסתום פיות? זה הכל שקר. אני לא חושב שיש מדינה בעולם שממנת ארגונים שתוקפים אותה ומבזים אותה ואת חיילה. לא ירחק היום בו נתמוך באלו שחברים ב-BDS".

איך תנהל קואליציה כזאת? אתה מסכים על רגב לכך שכחלון רוצה להפיל את הממשלה?
"לא. אני דווקא חושב שפשוט לי יותר לנהל קואליציה של 61 מאשר קואליציה של 66 מבחינה טכנית. היום כל אחד יודע שאם הוא הולך יש לך השלכות וכולם יודעים על כך".

אני רוצה לשאול אתכם על חוק ריבלין שאיכשהו הפך לחוק סער. החשד הוא שנשיא המדינה, בגלל שנאתו הידועה לנתניהו, יעשה מניפולציה פוליטית ולא ייתן לראש הממשלה להרכיב את הממשלה בהנחה ויזכה ברוב הקולות. אתם עד כדי כך לא סומך על סומכים על נשיא המדינה?
"כשאני מוביל חקיקה אני מסתכל אם החוק טוב או לא לעם ישראל. ניסחנו את המצב הקיים שאומר שנשיא המדינה יחויב להטיל את הרכבת הממשלה על ראש המפלגה שיש לו את מירב חברי הכנסת שתומכים בו. השמאל הפכו את זה לפרסונאלי. באופן אישי אין לי בעיה עם נשיא. אני בעד להגדיר את הסמכויות בחוק".