ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להמריא בקרוב לנג'מנה, בירת צ'אד, ושם להכריז על חידוש היחסים בין ישראל למדינה האפריקאית, כך סיכם נתניהו עם אידריס דבי, נשיא צ'אד המבקר בארץ, בפגישה שנערכה הבוקר (שלישי) בין השניים. בנוסף לביקור הגומלין, שוחחו השניים על איומים המשותפים ובמאבק נגד הטרור, בהגברת שיתוף הפעולה בין המדינות בתחומי החקלאות, לוט"ר, הגנת גבולות, טכנולוגיה, אנרגיה סולרית, מים, בריאות ועוד.



כזכור, ביום ראשון האחרון נחת דבי בארץ, 46 שנים לאחר שצ'אד ניתקה את מערכת היחסים בין שתי המדינות. מלשכת ראש הממשלה עם ההודעה על הביקור כי "מדובר בביקור היסטורי. זהו ביקורו הראשון של נשיא צ'אד בישראל מאז קום המדינה. הביקור מגיע על רקע מאמצים מדיניים רבים שהוביל ראש הממשלה נתניהו בשנים האחרונות". ראש הממשלה נתניהו אמר כי "זוהי פריצת דרך מדינית נוספת. מדובר בביקור היסטורי וחשוב שמגיע על רקע המאמצים שהובלנו. אני מברך את נשיא צ'אד עם הגעתו לישראל".



למרות שבין ישראל לצ'אד אין יחסים דיפלומטיים, שתי המדינות שמרו על קשרים לאורך השנים, גם לאחר ניתוק היחסים בשנות ה-70. בראיון למעריב ב-2011, אמר הנשיא דבי כי "זה לא סוד. צ'אד מקיימת יחסים עם ישראל, אלה יחסים טובים ואנו מרוצים מהם. הוא הוסיף אז כי "לא מן הנמנע שבעתיד ניתן יהיה, בהתאם למצב, לכונן יחסים דיפלומטים מלאים".



בצ'אד חיים 12 מיליון נפש, 52$ מהם מוסלמים ו-44% נוצרים. עיר הבירה של המדינה היא נג'מנה והיא המדינה ה-21 בגודלה בעולם מבחינת שטח: 1,284,000 קמ"ר.