לאחר שהקואליציה השברירית בת ה-61 ח"כים לא הצליחה אתמול להביא את חוק הנאמנות בתרבות להצבעה, בליכוד עדיין מקווים להביא את החקיקה המכונה "חוק גדעון סער" למליאה. על פי ההצעה, נשיא המדינה יהיה חייב להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על ראש הרשימה שיקבל את מרב ההמלצות בסבב ההתייעצויות עם נציגי הסיעות לאחר הבחירות לכנסת.
יו"ר הקואליציה לשעבר חבר הכנסת דוד ביטן טען הערב (שלישי) בערוץ 20 כי החוק הוא חשוב ביותר וציין כי "הולכות להיות הפגנות ענק לאחר הבחירות ולא יקבלו את התוצאות. ילחצו על הנשיא בפעילות ציבורית כזו או אחרת, שאני לא יודע מה תהיה התוצאה שלה".
עוד הוסיף ביטן: "אנחנו לא רוצים להשאיר את זה לספק אפילו הקטן ביותר. מעולם לא היה נשיא שעמד בלחץ כזה גדול. תראו מה עושים ליועץ המשפטי לממשלה בחקירות. ילחצו על הנשיא בעניין הזה וזה גם יגיע לבג"ץ באיזה צורה. אנחנו צריכים לסגור את כל הפרצות המשפטיות והציבוריות בעניין הזה".

כזכור, יו"ר מפלגת כולנו שר האוצר משה כחלון הטיל וטו על יוזמת החקיקה, המבקשת לצמצם את שיקול דעתו של נשיא המדינה. בשבוע שעבר, במהלך פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כחלון כי אין בכוונתו לתמוך בהצעת החוק שמבקש נתניהו לקדם באמצעות יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם.