"קבלתי הודעות מתומכים של יואל חסון 'תחזור לרוסיה'", כך טען הבוקר (חמישי) ח"כ רוברט טיבייב בראיון (המחנה הציוני) לתכנית דקל סגל בגלי צה"ל, יום לאחר שהושעה למשך חודש ימים מכל פעילות בסיעת המחנה הציוני. ח"כ טיבייב נענש על כך שסירב להצביע אתמול עם האופוזיציה על הצעת החוק של ח"כ איציק שמולי להעלות את קצבת הזקנה לנכים. ההצעה נפלה על חודו של קול. כל המאמצים שנעשו אתמול לשכנע את ח"כ טיבייב להיכנס לאולם המליאה ולהצביע בעד הצעת החוק נכשלו. אחר כך התברר, לדברי בכירים בקואליציה, כי טיבייב התקזז עם השרה גילה גמליאל (ליכוד).

חבר הכנסת טען בראיון כי לא נכנס להצבעה משום שקיים שיחת טלפון חשובה, שהיה חייב לקיים. "היתה לי שיחה משפחתית חשובה. הבוקר דיברתי עם אבי גבאי וסיפרתי לו על זה", הסביר, "לזרוק עלי את כל ההיסטריה סביב הדבר הזה, כשהאופוזיציה מנוהלת כמו שוק? יש אשם לכך - חבר הכנסת יואל חסון, יו"ר האופוזיציה". הוא הוסיף: "הוא התקשר אלי אתמול ופשוט אמר החלטנו להשעות אותך ולא שאל מה קרה".
הוא ציין בראיון כי לא קיבל ועדה במשך שלושה חודשים. "הם התחילו מראש להכריז מלחמה", אמר, "היו שיחות נזיפה וכל מיני דברים כאלה". במהלך הראיון, התפרסמה הודעה מטעמו של יו"ר מפלגתה עבודה אבי גבאי, שבה נאמר כי בפגישה שקיים איתו טיבייב שלשום, הוא ביקש להתפלג מפלגת העבודה. "מפלגת העבודה מאשרת כי יו"ר המפלגה, אבי גבאי, דחה על הסף את בקשתו של ח"כ רוברט טיבייב להתפלג מהסיעה בכנסת. לא נאפשר לסחור במנדט של מצביעי המפלגה", נאמר בהודעה.

לשאלה האם בכוונתו לחבור לקואליציה, השיב ח"כ טיבייב: "פעם אחד הצבעתי נגד האופוזיציה? פעם אחד תמכתי בבנימין נתניהו? הבעיה שלאופוזיציה אין שום אלטרנטיבה, לא ביטחונית, לא כלכלית ולא שום דבר אחר". הוא הוסיף: "אתה מכיר אותי, אם רציתי להיבחר לקואליציה היתה לי הזדמנות בכנסת ה-18. מי שחיסל את כניסת קדימה באותו לילה לקואליציה היה רוברט טיבייב. מי שרצה להיכנס לאותה קואליציה בממשלת נתניהו היה יואל חסון".
טיבייב סיפר כי במהלך שיחתם הבוקר, יו"ר המפלגה לא חזר בו מההחלטה להשעותו למשך חודש ימים. חבר הכנסת פרגן לגבאי: "הוא אמיתי. הוא מאמין במה שהוא אומר". לדבריו, לא בטוח שבתוך תוכו הוא לא רוצה שאעזוב אותו. הוא יודע מה אני חושב על ההתנהלות שלו אבל לפחות הוא גבר. יש לו עמדות ולא תמיד אני מזדהה איתו. יש לי דו שיח איתו. יש לי עמדות משלי. אבל הוא לפחות ישר ולא משחק במשחקים כמו יואל חסון. הייתי כן איתו. הייתה שיחה מאוד אישית. מאוד אינטימית. בסופו של דבר, הוא אמר, ואני מצטט 'רוברט אני אוהב אותך'. ככה זה נגמר".
 
טיבייב רמז כי ישנם חברי כנסת נוספים הרוצים להתפלג ממפלגת העבודה. "אם אתה חושב שאני לבד אתה טועה. יש קבוצה שמשתייכת לכיוון של ציפי לבני ויש קבוצה שמכוונת לגנץ. הם כנראה מבינים איפה הם נמצאים ועושים פעולות ממש רציניות". עוד אמר כי היחידי שבפניו הוא מתנצל הוא ח"כ איציק שמולי, יוזם הצעת החוק שנפלה אתמול על חודו של קול.

לבני: "אין מצב שיקבל אישור להתפלג"
יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, שהתראיינה אחריו, שללה את האפשרות שסיעת המחנה הציוני תסכים לכך שח"כ טיבייב יתפלג ממנה ויקים סיעה עצמאית. "כדי שזה יקרה הוא צריך את האישור שלנו ואין מצב שיקבל. לכן הוא יצטרך להחליט האם הוא רוצה לתרום במסגרת המחנה הציוני אחרי שהעונש יסתיים".
אתמול, לאחר שהצעת החוק של ח"כ שמולי נפלה על חודו של קול, פרסמה סיעת המחנה הציוני את ההודעה הבאה: "ח"כ רוברט טיבייב נכח היום בכנסת מחוץ למליאה כאשר הצעת החוק של ח"כ איציק שמולי להשוואת קצבאות הזקנה לשכר המינימום עלתה להצבעה. בימים האחרונים פעלנו לגייס את כל סיעות האופוזיציה לטובת הצעת החוק החשובה הזאת, שלבסוף נפלה בפער של קול אחד. ח"כ טיבייב בחר במופגן ובזמן אמת להתעלם מדרישת נציגי הסיעה להשתתף בהצבעה, וזאת ללא כל הצדקה. מדובר באקט חמור של הפרת משמעת סיעתית בנושא עקרוני וחשוב". 
בשל כך החליט יו"ר הסיעה יואל חסון, ועל דעת יו"ר המחנה הציוני גבאי ויו"ר האופוזיציה לבני, להשעות את טיבייב מפעילות פרלמנטרית לחודש לרבות השתתפותו בוועדות, מכסות חקיקה, הצעות לסדר ודיונים מהירים. אם במהלך החודש הקרוב ח"כ טיבייב יפעל כשחקן קבוצתי ובהתאם לעמדות הסיעה הסנקציות יוסרו. אם יפעל נגד הסיעה הסנקציות יוחרפו". יצוין כי הסנקציות שהוטלו על ח"כ טיבייב על ידי המחנה הציוני לא מונעות ממנו להצביע בהצבעות במליאת הכנסת. יו"ר סיעת המ חנה הציוני ח"כ יואל חסון אמר בעניין זה למעריב: "ההשעיה לא שוללת ממנו את זכות ההצבעה. להפך, אם יחזור להצביע איתנו הסנקציות יוסרו. אם ימשיך למרוד יוחרפו".
עוד נאמר בהודעה כי גם עניינו של ח"כ חיליק בר שיצא לביקור בסין ולכן נעדר מ הצבעות חשובות ידון עם חזרתו ארצה מסין. ח"כ בר אמור לשוב היום.