בישורת האחרונה של תיק 4,000, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להחליף את צוות הגנה שלו, מלבד עו"ד עמית חדד, שימשיך לייצגו. מי שיעמוד בראש הצוות החדש יהיה עורך הדין נבות תל-צור, מי שייצג בעבר שורה ארוכה של אישי ציבור, בהם אהוד ברק, אהוד אולמרט, אריה דרעי, פואד בן אליעזר, דני דנקנר וצבי בר. תחתיו ימונה צוות הגנה חדש, הכולל את ד"ר עודד מדריק, לשעבר שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, שהסכים להיות יועץ מיוחד בצוות ההגנה. עו"ד עמית חדד שהיה חלק מצוות ההגנה ימשיך בתפקידו.



בשבוע האחרון עורכת הדין ליאת בן ארי, אשר מלווה את חקירת תיקי נתניהו, העבירה את חוות הדעת בתיקי 1000 (תיק המתנות) ו-2000 (שיחות נתניהו-מוזס), להחלטת פרקליט המדינה, שי ניצן, עם המלצה להעמיד את נתניהו לדין. ניצן יעביר את החלטתו ליועץ המשפטי לממשלה, לקראת ההחלטה סופית. 
בן ארי, שליוותה את חקירות ראש הממשלה מראשיתן, החליטה, כאמור, לאמץ את עמדת המשטרה ולדעתה יש מקום להעמיד לדין את ראש הממשלה בגין עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. יש להסביר כי כיוון שהיא שימשה כזרוע מפקחת של פרקליטת המדינה, היה צפוי שהמלצתה תהא זהה לזו של המשטרה. 

על פי הערכת גורמים בכירים ברשות האכיפה העברת החומר לפרקליטות תוביל להגשת כתבי אישום כנגד ראש הממשלה כבר בשליש הראשון של שנת 2019 אלא אם כן יחולו הפתעות מרחיקות לכת.
כפי שדווח במעריב אונליין בסוף החודש שעבר, חוקרי המשטרה שוכנעו כי התגבשה תשתית ראייתית נגד ראש הממשלה בגין עבירת שוחד, אולם טרם ברור אם המשטרה תפרסם את המלצותיה באופן רשמי, זאת על רקע חוק ההמלצות אשר נכנס לתוקפו.
תיק 4000 יהיה התיק השלישי בו המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש הממשלה בגין העבירה החמורה, זאת לאחר שכבר העבירה את המלצותיה בתיקי 1000 ו-2000. נזכיר כי ראש הממשלה טען לאורך הדרך לחפותו המוחלטת בשלושת התיקים, ואף הכריז לפני שלושה חודשים כי "תיק 4000 קרס סופית".