"אני נחוש לחזור לצמתי קבלת ההחלטות במדינה בעבודה קשה, בחברות, מתוך נאמנות לדרך", כך הכריז היום השר לשעבר גדעון סער באירוע הדלקת נר שני של חנוכה שערך עם אלף מתומכיו באולם אירועים באור יהודה והפך למפגן כוח עבורו. בין הבאים הערב היה שר אחד, חיים כץ, ושורה של חברי כנסת ובהם אבי דיכטר, יואב קיש, מיקי זוהר, יהודה גליק, ענת ברקו, נורית קורן ואורן חזן.
בימים האחרונים הופצו ברשתות חברתיות של פעילי ליכוד ובמסרונים השמצות והכפשות נגד סער שבו הואשם בניסיון לחתור נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והאירוע הערב היווה עבורו מפגן כוח. סער התייחס למסע ההכפשות נגדו, שכזכור הגיעו לשיאן בתיאורית הקשר שרקם כביכול נגד נתניהו עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, וקרא לציבור תומכיו להתעלם מכך.
"אתם נפגעים כשמנסים לפגוע בי. אני רואה את זה. מאז שחזרתי ובימים האחרונים ביתר שאת – אני חשוף להשמצות והכפשות בלתי פוסקות. אתם רואים אותן בקבוצות הוואטסאפ, ברשתות החברתיות, במסרונים אנונימיים שאתם מקבלים חדשות לבקרים. זה לא נעים, אבל אני לא מתרגש מזה ואני מציע גם לכם לא להתייחס להשמצות ולהתעלם מלשון הרע", אמר סער והוסיף: "אני מבקש מכולם - לא להיגרר לשיח של הכפשות. לדבר רק חיובי. מעט מהאור דוחה הרבה מהחושך״.
 

צילום: אבשלום ששוני


סער, שצפוי להתמודד על הנהגת הליכוד לאחר נתניהו, התייחס להמלצת המשטרה להעמיד את ראש הממשלה לדין בגין שוחד בפרשת בזק ואמר: "חברי לדרך, אלה אינם ימים קלים. פרסום המלצות המשטרה מחייב להזכיר כי חזקת החפות, הקיימת לכל אזרח, עומדת גם לראש הממשלה. אין לפגוע בזכות זו, כמו גם בזכות להליך הוגן על ידי חריצת-דין מוקדמת בתקשורת או בכיכרה של עיר".
בפיו של השר לשעבר היה גם מסר מדיני וביטחוני. הוא קרא פעם נוספת להנחית מהלומה מנע על המפעלים לטילים מדוייקים בלבנון וכן הביע תקווה שממשל טראמפ לא יתמוך בכינון מדינה פלסטינית עצמאית, שכן לדבריו "מדינה פלסטינית היא הבעיה ולא הפיתרון".
את הכינוס הנחה ראש עירית בת ים הטרי צביקה ברוט שלא זכה לתמיכת נתניהו במהלך קמפיין הבחירות המוניציפליות אך זכה לתמיכה נלהבת מגדעון סער. עוד נכחו באירוע ראשי ערים ומועצות מטעם הליכוד, מלוד, גן שמואל, אופקים, פעילים בולטים ביו"ש ובהם ראש מועצת יש"ע חננאל דורני וכן חברי מרכז ליכוד רבים.