חילוקי דעות בכולנו: בניגוד לעמדת שר האוצר משה כחלון, שהצהיר כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא יוכל להמשיך לכהן בתפקידו במקרה של הגשת כתב אישום נגדו לאחר שימוע, אמר הבוקר (ראשון) בגל"צ חבר מפלגתו, השר יואב גלנט, כי הוא חושב אחרת: "בנושא הזה אנחנו חלוקים, יש חוק שקובע כי ראש הממשלה יוכל להמשיך בתפקידו כל עוד אין גזר דין סופי בבית משפט עליון לאחר ערעור".

"אני חושב שהחוק לא נקבע בשביל ראש הממשלה הזה ולא עבור קודמו, זה חוק ישן", הסביר שר הבינוי והשיכון. "בישראל קיימת זכות חפות לכל אדם. יש עצמאות לגופי החקירה והתהליכים יכולים להיעשות. אני מציע שלא נישען על ספקולציות ומשאלות לב של כל מיני שחקנים. התהליכים הם ברורים והחוק קבע אותם". 

בתוך כך, הוא התייחס גם לביקורת של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, על ישראל בעקבות העברת הכספים לחמאס: "לאבו מאזן הייתה תכנית שישראל תילחם עם חמאס והוא יישב בצד ויחכך ידיים. אחרת אי אפשר להסביר איך הוא מונע העברת כסף לעמו. ישראל עושה מעשה הומניטרי על מנת שמיליונים לא יגיעו לפת לחם. יש לנו בעיה עם המנהיגות הפלסטינית לא מהיום". 
 
נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"יחסי הכוחות בין ישראל ורצועת לעזה הם 1,000 לאחד", הוסיף גלנט, בהתייחס למצב שבו ישראל תיכנס לעימות בעזה. "אם נגיע לסיטואציה מלחמתית נכה קשה את חמאס. יחד עם זה, אין לנו עניין בכך. אני חושב שאנחנו שומעים דברי רהב מכל מיני מנהיגים, וגם יודעים מה התוצאות בשדה הקרב". 


על התפטרות מזכיר ההגנה האמריקאי, ג'יימס מאטיס, אמר: "אני מכיר אותו אישית מזה עשרות שנים, עוד כשהייתי אלוף פיקוד הדרום. מדובר על פטריוט אמריקאי, איש מהשורה הראשונה. כדרכו, הוא ישיר וכנה. באשר לנסיגה האמריקאית - אני לא חושב שזה דבר טוב, אבל יש כאן שני היבטים. האמריקאים יצרו חיץ בין איראן ועיראק, הגנו על הכורדים ורצו להגן על הקצה הצפון מזרחי של ירדן. הדברים האלה ייפגעו. אנחנו נדע להגן על עצמנו בכוחות עצמנו בדרך כזו או אחרת". 
"הכח של מדינת ישראל נובע מהקשר של הציבור האמריקאי ויהדות ארה"ב עם נשיאות ארה"ב", המשיך שר השיכון והבינוי. "לשמחתנו, זה מחזיק כבר 60 שנה בצורה מאוד טובה. כל מי שיושב בבית הלבן הוא בעל הברית החשוב ביותר שלנו מבחינתנו". 
בהתייחס למחאת האפודים הצהובים, טען גלנט כי "כאשר ציבור מפגין צריך להקשיב לו. כשבמדינה שלנו יש הפגנה לכאן או לכאן, זה דבר שצריך לכבד אותו. עם זאת, זה לא מתרומם משום שבסך הכל הסיוע לשכבות החלשות הולך ומשתפר. אני רכשתי 2,000 דירות לאוכלוסיות חלשות לעומת שש דירות שרכשו בקדנציה הקודמת. כחלון עושה את זה בדיור ובנושאים אחרים וזה לא נעלם מעיני הציבור".