ראשי הקואליציה החליטו היום (שני) לפזר את הכנסת וללכת לבחירות, שיתקיימו ב-9 באפריל. שר האנרגיה, יובל שטייניץ (הליכוד), אמר היום בראיון לבן כספית ואריה אלדד ב-103FM כי חוק הגיוס הוא שהביא לקבלת ההחלטה: "הסיפור עם החרדים והזיגזג של יש עתיד הם שהובילו לבחירות. יש עתיד התחייבו שיתמכו בחוק הזה כמה וכמה פעמים בגלל שנוצר באישור כל מערכת הביטחון. פתאום לפיד מצא תירוץ לא לתמוך בו. מכיוון שכך ומכיוון שסיימנו את המבצע בלבנון - זה הזמן לבחירות. המבצע הזה הוכתר בהצלחה ולא יוביל להתלקחות כוללת".



שטייניץ הוסיף כי "קיוויתי שהבחירות יהיו במועדן אך מדובר בהקדמה של חצי שנה בלבד. אנחנו הולכים לבחירות, זה יהיה לא קל. אני משוכנע שבהנהגת נתניהו ולאור הישגים של עשר שנים ננצח גם בבחירות הקרובות. יש דברים שאחרי הבחירות הולכים יותר בקלות מאשר מלפני כן, ייתכן שאפילו יש עתיד ישובו לתמוך בחוק שהתחייבו לתמוך בו מראש. אני מניח שאם יש עתיד יעברו את אחוז החסימה הם יהיו בקואליציה הבאה. תלוי כמה מנדטים יהיו להם".



היועץ המשפטי הודיע שהוא ממשיך במלוא המרץ בעבודתו. תאר לך שהוא יודיע על החלטתו בתיקי נתניהו בפברואר.
"אני מעריך שהוא לא יודיע על החלטתו לפני הבחירות. להערכתי זה ייקח זמן. גם אם יחליט שכן להמליץ על כתב אישום, עוד יהיה שימוע".



אתה חושב שכתב אישום יגרום לעלייה בסקרים וחיזוק הליכוד?
"אני חושב שההשפעה שלו תהיה שולית. לא נשמע קריאות של 'הוא זכאי' אלא 'הוא מוצלח'. אני מקווה ראש הממשלה לא יואשם בשוחד, אם זה יקרה נראה מה יהיה. אני מעריך שיש סיכוי טוב שזה לא יקרה".



נאוה בוקר אמרה שגם אם הוא יורשע הוא צריך להישאר ראש ממשלה.
"לא אוכל להתייחס למה שכל אחד אומר. אני מציע לנאוה בוקר להכיר את החוק. מבלי לעסוק במצב היפותטי, אני מתפלל שלא נגיע לצומת דרכים הזאת".



אתה נשאר בליכוד?
"בהחלט כן. אמשיך לשרת את מדינת ישראל ולנסות לתרום".





אחרי שטייניץ עלתה לשידור ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), שאמרה ש"יש תחושת הקלה מאוד גדולה, הגענו לסיטואציה שיש ממשלה שכל כולה משועבדת מגויסת לצרכים האישיים הפליליים של ראש הממשלה כשיש לגביו המלצות של המשטרה והפרקליטות להעמיד אותו לדין באשמות שונות כולל שוחד, שהיא החמורה ביותר".



"אנחנו רואים ניצול ציני אינסופי של משאבי המדינה, השתלחות חסרת תקדים במוסדות שלטון החוק. בצורה כזו של פירוק מערכות טוטאלי ואובדן כל מוסר, אין ברירה אלא ללכת לבחירות. הציוץ של ראש הממשלה אתמול על בן כספית היה בתחתית החבית. מבחינתי אי אפשר יותר. כשראש הממשלה מאבד רסן ומצייץ כאחרון הטוקבקיסטים אתה מבין שמישהו פה בצרות גדולות ואיתו גם כל המדינה".



האם כתב אישום יחזק את נתניהו?
"המאבק שלי בראשי ממשלה מושחתים לא תלוי בשיוך הפוליטי. באופן אבסורדי אני מנתקת בין הבחירות לשחיתות של ראש הממשלה. ראש הממשלה בהליכים פליליים עמוקים כל כך שלא יכול להוביל מדינה".



את יכולה להתחייב כאן שהמחנה הציוני ירוץ בראשות אבי גבאי?
"לא יכולה להתחייב על המחנה הציוני, כי זה תלוי גם בציפי לבני, העבודה לחלוטין כן. הוא היו"ר הנבחר שלנו, כל ניסיון להציג את זה אחרת הוא לא ראוי".