"הבחירות הן בין נתניהו לביני", כך הצהיר היום (שני) יו"ר המחנה הציוני, אביב גבאי, בעקבות ההחלטה של ראשי הקואליציה לפזר את הכנסת. לדברי גבאי, "אני שמח על הקדמת הבחירות, שהן חשובות במיוחד לעתיד המדינה. העשור האחרון מסתיים עם חברה ישראלית מפוצלת ומפורקת ועם צעירים חסרי תקווה". 

"אבל", המשיך גבאי, "מדינת ישראל בפתחו של שינוי. רבותיי, העובדות פשוטות וברורות. הבחירות הללו הם ביני לבין נתניהו. כל השחקנים הפוליטיים הודיעו שישבו בממשלה בראשות נתניהו ולכן אלה בחירות ביני לבין נתניהו. אני מודע לכובד האחריות של תפקיד ראש ממשלת ישראל וכראש ממשלה אני אוביל את מדינת ישראל לעתיד טוב יותר. לעתיד של שינוי, לעתיד של אחדות ולעתיד של תקווה ואמונה שאפשר לשנות. באפריל ננצח, באפריל נביא את השינוי לישראל". 

"רבותיי, הבחירות האלה תהיינה בין אלו שמסתפקים במה שיש מול מי שמאמינים ובעלי התקווה. בין אלה שאומרים לנו תגידו תודה על מה שיש, לבין אלה שמודים ומעריכים את מה שיש ואת מה שהשגנו ביחד אבל מאמינים שאפשר לשנות, לעשות יותר עם מה שיש, שאפשר לפרוץ תקרות זכוכית ולחבר ולאחד במקום להפריד. שאפשר להחזיר ערכים של מחוייבות המדינה לאזרחים. שאפשר לטפל ביוקר המחיה ואפשר להחזיר תקווה לצעירים ולמשפחות העובדות".

"אני מאמין שאפשר לשנות. מאמין שאפשר לבנות כאן חברה טובה יותר, רגועה יותר ומאוחדת יותר. החל מהיום, אנחנו מתחילים לכתוב סיפור חדש למדינת ישראל. סיפור של הצלחה, של שיתוף פעולה, ושל שינוי", אמר גבאי. "אזרחי ישראל, אנחנו נעבוד, ונעבוד קשה במערכת הבחירות הזאת, כדי שביום שאחריה נוכל לקום ולעבוד עבורכם. לקום ולשנות, עבור אזרחי ישראל. ועבור אזרחי ישראל - אנחנו הולכים לנצח".
חברת הכנסת ציפי לבני, אמרה כי "מדינת ישראל לקראת פרידה מנתניהו. ערב פסח זו הזדמנות טובה לנקות את החמץ. יום הבחירות צריך להיות יום המהפך. זה יכול לקרות, זה חייב לקרות לטובת מדינת ישראל. היום חוזרת התקווה לישראל ואפשר לנשום לרווחה. עוצרים את חקיקת הסיפוח, הקיפוח והרס הדמוקרטיה ושלטון החוק. מרגע זה אין להם מנדט ונדאג שלא יקבלו חדש".
"בדרכו החוצה נתניהו עוד ינסה להרוס את מה שנשאר מהדמוקרטיה הישראלית ואנחנו נעמוד כחומה בצורה נגד כל ניסיון כזה. הוא ינסה לגייס את הציבור לאינטרסים האישיים שלו, הוא, נתניהו, בעט מזמן בממלכתיות ובערכים של ישראל אבל אלה הערכים ששמרו אותנו מאוחדים שבעים שנה ואנחנו נשמור עליהם. ישראל חזקה וחשובה מכולם ביחד. נחזיר את הביטחון לעוטף עזה, לתושבי הצפון ליהודה ושומרון. נחזיר את הדמוקרטיה ליהודית ונחזיר את השוויון למדינת העם היהודי. כדי להיפרד מהפלסטינים צריך להיפרד מנתניהו".