ברקע ההודעה על הקדמת הבחירות ופיזור הכנסת, השר לשעבר גדעון סער הודיע הבוקר (שלישי) באופן רשמי על התמודדותו בפריימריז הליכוד שייערך בחודש הבא. בראיון בכאן ב' אמר סער: "למי שעוד היה ספק, אני מודיע על התמודדותי בפריימריז. אני מאמין שהצלחה שלי בבחירות המקדימות תסייע לליכוד להצליח בבחירות הכלליות, לא מאלה שחושבים שלפנינו בחירות קלות". 

עוד הוסיף: "לפני שנה וחצי הודעתי שאני חוזר לפעילות ציבורית ומאז תרתי את הארץ וקיימתי פעילות פוליטית וציבורית. אני חש שיש לי תמיכה רחבה בתנועתי. חברי הליכוד יחליטו אם אני אייצג אותם בכנסת ה-21. לא עוסק בספקולציות לגבי המיקום בפריימריז. חשוב לי ולתנועה שאשוב לחבורה שמובילה את התנועה, במקום מכובד".

נתניהו. "אין לי ריב איתו". צילום: מרק ישראל סלם


בנוגע לסכסוך המתוקשר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין סער כי הוא נפגע ממנו, אך הוא לא נמצא במריבה איתו. "נפגעתי מראש הממשלה. שליחי ציבור צריכים תמיד לראות את הכללי מעל האישי. לי חשוב ניצחון הבחירות בליכוד ואני מצדי אתעלה. הדרך יותר חשובה מכולנו. לי אין מריבה עם ראש הממשלה, כי בשביל לריב צריך שניים".

על חקירות ראש הממשלה, אמר סער: "אני חושב שהעיסוק בסוגי כתב האישום של נתניהו כשהיועמ"ש עוד לא קיבל שום החלטה באף אחד מהנושאים, זו פגיעה בזכותו של רה"מ להליך הוגן שאינה פחותה מזכותו של אף אזרח אחר. מי שמסורות בידיו ההחלטות זו התביעה הכללית ולא משטרת ישראל. חקירות התקיימו ומתקיימות נגד ראשי מפלגות בעבר, ומעולם לא היתה דרישה להתפטר. אני מציע לכל מי שמשתתף בדיון הפוליטי, פחות לעסוק בעניינים שנתונים לרשויות החוק והמשפט אלא להציג לציבור את הדרך שלהם".

"החלטה אמיצה ואצילית". אבן-סער, אתמול. צילום מסך כאן


"אני אמרתי שאולמרט לא ראוי להמשיך בתפקידו על רקע מלחמת לבנון השנייה. אם אתה שואל אותי, האם חקירה היא עילה לסיום כונה של איש ציבור, לדעתי זו פגיעה בשלטון החוק. לגיטימי להזכיר את החקירות. אנחנו בפתח מערכת בחירות, ואף אחד מאיתנו, מימין ומשמאל, אין את הכלים להכריע לגבי אף איש ציבור כולל ראש הממשלה. האם אנחנו רוצים לדון בזה או בעתיד המדינה. האם היריבים הפוליטיים שלנו צריכים לומר האם שינו את דרכם המדינית, האם מתכוונים לחזור למדיניות של נסיגות וויתורים, האם חותרים להקמת מדינה ערבית נוספת בלב א"י, האם גיבשו עמדה לגבי הסכם הגרעין עם איראן".
"מציע לחברי לא לתקוף אף אדם באופן אישי. לשאול שאלות על הדרך. העם יודע שהדרך שלנו נכונה, וכשסטינו ממנה וההגה היה בידיים של יריבינו, שילמנו מחיר כבד".

"גאולה קיבלה החלטה אמיצה ואצילית שמשקפת את מי שהיא"

סער דיבר על פרישתה של אשתו, גאולה, מהגשת המהדורה המרכזית של כאן, וציין כי "גאולה קיבלה את ההחלטה שלה, אצילית ואמיצה שמשקפת את מי שהיא. לא פשוט אחרי 30 שנה בהגשת חדשות. היא לא היתה חייבת לקבל אותה, סיפרה שקיבלה גיבוי מהמנהלים שלה. אני חושב שהיא חשבה איך להקל עלי וגם על הבית. זה אותו בית שאני לקחתי למענו פסק זמן לפני ארבע שנים".

כזכור, בעקבות ההודעה על הקדמת הבחירות לכנסת הודיעה אמש השדרנית גאולה אבן־סער במפתיע על פרישתה מהגשת "חדשות הערב" בכאן 11.

“רגע לפני סיום, כמה שניות מזמנכם צופים וצופות יקרים”, אמרה אבן, “זו הייתה המהדורה האחרונה של 'חדשות הערב' בהגשתי. הייתה לי זכות גדולה להוביל את המהדורה המרכזית מאז הקמת התאגיד לפני למעלה משנה ושבעה חודשים, ואני מבקשת להודות להנהלה, לכם אלדד קובלנץ וברוך שי, על האמון, על החופש המקצועי ועל הגיבוי המלאים שנתתם לי”.
 
“אני מודה למנהלי גם על כך שכיבדו את בקשתי מהיום לסיים הערב את תפקידי זה”, הוסיפה אבן, “ואני מודה לכל מי שהיה שותף לעשייה, לכל מאות חברי המערכת, המוכשרים, המסורים, המקסימים, שהקימו את רגליה של מהדורה זו מאפס, ועמלים עליה מדי יום. גם לך עילאי לוין, עורך המהדורה. תודה לכם הצופים, המשיכו לצפות במהדורת הערב אצלנו ב’כאן’, סיימנו”, אמרה.