יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הודה כי הוא מודאג ממצב המפלגה בסקרים אך שלל הבוקר (רביעי) הקמת גוש מרכז-שמאל עם מפלגת העבודה. "אני ומפלגת העבודה לא באותו מקום - אני לא בשמאל". אמר לפיד בגלי צה"ל. "אם הם לא רוצים שנתניהו ייבחר, כל גורמי המרכז צריכים להתרכז מאחוריי ומאחורי יש עתיד כי לנו יש את הסיכוי הטוב ביותר לזכות. אם המרכז לא יתלכד מאחוריי - נתניהו  ייבחר שוב. יש עתיד זו המפלגה היחידה שיש לה כלים לנצח בחירות".



יו"ר יש עתיד אמר גם כי במידה ויוגש נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב אישום, הוא אינו מתכוון להצטרף לקואליציה איתו. "איני פוסל ישיבה בקואליציה עם הליכוד, אבל לא אשב עם נתניהו אם יוגש נגדו כתב אישום", אמר ח"כ לפיד. מהמחנה הציוני נמסר בתגובה: "לפיד ממשיך בזגזוג - בבוקר הוא בעד חוק הגיוס ובערב נגד, הציבור מבין שזגזוג הוא לא דרך. היום כולם מבינים שאלו בחירות בין אבי גבאי לנתניהו".



משלושת סקרי מהדורות החדשות המרכזיות ששודרו אמש עולה כי מפלגת הליכוד, בראשות ראש הממשלה נתניהו, מובילה בפער ניכר על שאר המפלגות. ואולם, כניסתו של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, על פי המדגמים, מחזקת את גוש השמאל-מרכז. חבירה אפשרית של גנץ ליש עתיד מביאה כמעט לשוויון עם הליכוד. 



מליאת הכנסת תצביע היום בשלוש קריאות על אישור הצעת החוק לפיזור הכנסת ה־20 וקיום בחירות לכנסת ה־21 ב־9 באפריל 2019. הצעת החוק אושרה אתמול במשאל טלפוני על ידי שרי הממשלה ולאחר מכן על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה. בכירים בקואליציה ובכנסת אמרו אמש כי הפור נפל והכנסת תפוזר היום ותצא לפגרת בחירות ביום רביעי בשבוע הבא. 

אבי גבאי. צילום: מרק ישראל סלם
אבי גבאי. צילום: מרק ישראל סלם