לאחר שאתמול פורסם כי הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ סירב להצעתו של יושב ראש מפלגת המחנה הציוני, אבי גבאי, לעמוד בראש המפלגה, דווח היום (רביעי) ב"כאן ב'" כי חברים במחנה הציוני בוחנים אפשרות להתפלג מהסיעה ולבנות גוש. "הייאוש מהיכולת לבנות גוש מקדם ומקרב פילוג. שמונה חברים מסיעת המחנה הציוני עשויים להתפלג, צריך שליש, יחד עם כל המפלגות החדשות והישנות, וההתרסקות של המחנה הציוני בסקרים. הם לא עוברים את ה-12 מנדטים".

עוד נאמר בדיווח כי השמינייה "מנסה לייצר חיבור מהעבודה ומהתנועה של ציפי לבני. הם לא אמורים להישאר כשמינייה, אלא ממשיכים להתפצל. חלק יתחברו למפלגות אחרות. פיצולים כאלה מותרים אחרי הכנסת. המשימה של אבי גבאי היא לגבש את הסיעה מחדש". לאחר מכן עלה לשידור ח"כ חיליק בר, שתקף את כוונת חבריו ואף הודה כי קיבל פנייה בנושא.

"גם אליי באו עם הניסיון להתפלגות ושאלו אותי על זה. יותר מח"כ אחד הגיע אלי עם ההצעה. יש חברי כנסת שמקדמים את הרעיון הזה, אבל אני חושב שזה לא הולך להיות פשוט בכלל להשיג את השמינייה הזאת להיפרדות, וזה לא ישיג את המטרה שלו, זה ממש ירייה ברגל. 
 
מה שיפה במפלגה שלנו זה שאנחנו דמוקרטים, לא כמו לפיד וליברמן. אני לא תמכתי בגבאי, אלא בעמיר פרץ, אבל יישרתי קו והוא המועמד שלנו. אני קורא לגנץ להצטרף אלינו. הוא יודע שהוא לא יהיה ראש הממשלה הבא, ואם הוא רוצה להיות שר הביטחון הבא הוא צריך להיות במקום חזק. אני יודע בוודאות שגנץ לא רוצה שנתניהו יהיה ראש ממשלה הבא של ישראל. אני חושב שאבי גבאי צריך לכנס שולחן ולבקש מכולם שיעשו את זה. כל מפלגת מרכז נוספת תכתיר את נתניהו לראש ממשלה".

ח"כ פדידה ב-103FM: "לבני מעולם לא ויתרה על אגו"

בתוך כך, חברת הכנסת ממפלגת העבודה, לאה פדידה, התראיינה בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM ותקפה את ראש הסיעה, חברת הכנסת ציפי לבני: "אני תוהה מתי ציפי לבני תשים את האגו שלה בצד. כשהיא הפסידה למופז בקדימה היא פרשה, כשהיא הגיעה אלינו היא ביקשה רוטציה ודרשה להופיע בכל שלט ושלט של המפלגה. אבי גבאי התפטר מהממשלה, עמיר פרץ התפטר מהממשלה וקצת מצחיק שמי שמעולם לא ויתרה על האגו קוראת לוותר על האגו".

אתם רומזים לה לפרוש?


"נשמח לכל חיבור שיוכל לנצח את נתניהו כשאנחנו הפלטפורמה והקטר שמוביל. מי שחושב אחרת - שינסה את מזלו. הגיע הזמן שנצא ביחד עם מסרים ברורים, כך נוכל לנצח. מי שצועק שצריך חיבורים רק זורק סיסמאות. כולנו רואים את המטרה לנגד עיננו אך גבאי הבהיר שאם לא יהיו 'כוכבים' שיגיעו, הוא מאמין בחברי הרשימה שלו. מפלגת העבודה לא מתרסקת ויש לה דרך. נצא עם המסר הנכון ונגיע לכל בוחר ובוחרת".



בסקרים שפורסמו אתמול קיבלתם מספר מנדטים בדיוק כמו יש עתיד אך במפלגה של לפיד איש לא מעז לצייץ. אולי משהו טוב בשיטה שלו?


"מי שלא מוצא חן בעיניו - הדלת פתוחה. אנחנו רוצים מפלגה מאוחדת, מפלגה שיודעת מה היא רוצה ולאיפה היא הולכת".



אבי גבאי אמר לבני גנץ שהוא מוכן לפנות לו את המקום?


"לא. אני לא מבינה מאיפה השמועה הזאת. אבי חזר ואמר שהוא יו"ר המחנה הציוני".





נניח שגבאי יהיה יו"ר המחנ"צ וגנץ יהיה יו"ר התנועה שלו, ייתכן שהם יחברו ויחליטו שגנץ יעמוד בראש החבורה הזאת?


"אנחנו צריכים להתרכז בלומר לציפי שתשים את האגו בצד כדי שתכיר את במנהיגות שלו ושנצא בחזית אחידה לבחירות. אנחנו לא יכולים לשחק באמצע. יש לנו 24 ח"כים מעולים ואפשר להביא את הבשורה".



מה לגבי אהוד ברק שבוחן איחודים?


"אהוד ברק הוא חלק משיח הדברים. הוא תמיד רצוי במפלגה. נשמח שהוא יגיע, אך נראה לי שהוא לא סגור על עצמו. כבר שלושה חודשים מדברים על גוש, מישהו יודע לומר מי השמות שמוכנים לשבת יחד בגוש? הרצון לחוד והמציאות לחוד. זה עוד לא הגיע לשם".



כולם אומרים שיש להניח את האגו בצד אך אף לא מניח את האגו בצד. את יודעת מי השריונים של אבי?


"אבי לא יודע. הוא רוצה לשמור מקום לחיבורים הנכונים. אם לא יהיו חיבורים הוא הבהיר שהוא סומך על הרשימה שלו".