יו"ר הקואליציה לשעבר, ח"כ דוד ביטן (ליכוד) אמר הבוקר (רביעי) ב-103FM כי חקירת המשטרה נגדו הביאה לירידתו מראש טבלת המועמדים בפריימריז בליכוד. ביטן התייחס בראיון לתוכניתה של אילה חסון כי לוועידת הלאומיאדה של הליכוד וכן להצטרפותו הצפויה של הרמטכ"ל לשעבר גני גנץ לפוליטיקה לקראת הבחירות הקרבות. 
"לא מופרך שאילולי החקירה נגדי הייתי בראש טבלת הליכוד. חטפתי מהלומה אך אני מתמודד איתה", אמר ח"כ ביטן. "הייתי כבר 13 פעמים בחדרי החקירות וסך הכל נחקרתי כ-90 שעות. אני לא יכול לספר מעבר לזה. הדברים התבררו בסוף והתיק הזה ייסגר. אני בטוח בעצמי". כשנשאל אם יש לו ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, השיב: "כל אדם יכול לטעות אך הוא עושה את המאמצים הגדולים ביותר לטובת עם ישראל".

חבר הכנסת התייחס בראיון גם לכנס הלאומיאדה של הליכוד. "מי שנמצא בחדרים בלאומיאדה הוא זה שמצביע. מי ששוכר 20-30 חדרים לפעילים שלו הוא זה שמוביל. אני בא לבד ומבחינתי התוצאות שם הם לא מדגם לשום דבר". כשנשאל מי הוביל בכנס הקודם, ענה: "גילה גמליאל ומירי רגב. תבחני כמה חדרים היו לכל אחת מהן".
 


ביטן אמר כי אינו חושש מהצטרפות גנץ לפוליטיקה מפני שהוא ייקח קולות מיש עתיד ומהמחנה הציוני. "הוא עוד לא פתח את הפה, אני לא מתרגש מזה", אמר. "הוא כנראה ייקח לנו משהו במרכז המתון אך בסופו של דבר הוא לוקח את רוב הקולות מיש עתיד וממפלגת העבודה. אנחנו מוכנים לבחירות כבר ממזמן ואנחנו לא מתרגשים".
 
על קריאתה של ח"כ ציפי לבני "לשים את האגו בצד", ולאחד את גוש השמאל-מרכז, אמר יו"ר הקואליציה לשעבר: "שתשים את האגו שלה בצד. יש לה הסכם עם מפלגת העבודה - שתעמוד בו. היא כנראה לא מסוגלת לזה". 

על רמיזתו של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, כי הציבור צריך לשקול היטב את מועמדותו של ח"כ אורן חזן, אמר ביטן: "יש לי ברית עם יולי הרבה שנים ואני לא רוצה לתת ציונים לאף אחד. אם נותנים שיריון הוא צריך להיות לאנשים שיוסיפו מנדטים ושהם מושכי קולות. יש אנשים כאלה אצלנו. בפעם הקודמת הביאו את בני בגין וענת ברקו".

מירי רגב. צילום: פלאש 90
מירי רגב. צילום: פלאש 90


כשחסון שאלה את חבר הכנסת הוא מצטער שהביאו את ח"כ בגין לליכוד, ענה: "ממש לא. הוא חשוב לליכוד אך קשה לשנות את העמדות שלו. הוא התנגד לחוק ההדחה באופן מפורש, למרות זאת כשישבתי איתו הצלחתי בסוף להגיע איתו לשלושה תיקונים והחוק עבר בבג"ץ. לאחרונה הוא הולך נגד הליכוד וזה לא טוב".

"לא נעלב" 

מוקדם יותר אמר ביטן כי לא נעלב מהחיקוי שלו בתוכנית הסאטירה ארץ נהדרת. "הם ראיינו אותי השבוע. כנראה שאהיה שוב בתוכנית. הם קוראים לכל מי שיש לו דמות בעונה החדשה לומר כמה מילים ואני הייתי ביניהם", סיפר. 
"אמרו לי שאודי כגן לא יהיה העונה בארץ נהדרת אז הציעו לי לבוא להתארח בתוכנית ולחקות את עצמי. בינתיים הדמות שלי רק עזרה להם לרייטינג". כשנשאל אם נעלב שחיקו אותו ככלבלב של נתניהו, השיב: "לא, זאת סאטירה, חייבים להציג את הדברים בצורה קיצונית ואני ער לביקורת כנגדי. אני זה אני".