בחדשות עשר דווח אמש שבני גנץ, על פי כל ההערכות מתכון להיכנס לפוליטיקה ולהתמודד בבחירות הקרובות, סירב להצעה של יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, להיות מספר אחד ברשימת לכנסת מאחר וחשש לעמוד בראשה. עוד דווח כי קיים סיכוי גבוה לשיתוף פעולה פוליטי בין בני גנץ לשר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, שהודיע על ריצה במפלגה חדשה בראשותו. הקשר בין השניים התהדק לאחרונה והם דיברו על אפשרות לחבירה פוליטית. בכיר צה"ל נוסף שעולות השערות לגבי הצטרפותו למרוץ לכנסת ה-21 כרגע הוא יואב גלנט, שיתפקד ככל הנראה למפלגת הליכוד.



פרשן חדשות עשר, רביב דרוקר, התייחס הבוקר (רביעי) לדיווח אצל ענת דוידוב ורוני בראון ב-103FM: "גבאי כבר אמר למקורביו שהוא נותן לגנץ להיות מספר אחד והוא יהיה מספר שתיים אך גנץ סירב. יש שתי דרכים להסתכל על זה. אם גנץ יודע להקים מפלגה, להביא אנשים ראויים ולעשות קמפיין ב-20 מיליון שקל, אז הוא לא טועה בהחלטה שלו כי המחנה הציוני היא גיבנת יותר מנכס. הוא לא צריך סביבו אנשים שמזוהים עם השמאל ועם עמדות לא מרכזיות בציבור הישראלי. מההסתכלות המזלזלת שלנו בבני גנץ וביכולותיו הפוליטיות, אנחנו מתקשים להאמין שהוא יודע להרים את הדבר הזה".



"אנחנו רק יודעים לומר שגנץ גבוה ויפה", הוסיף דרוקר. "היה את אמנון ליפקין שחק שנכנס לקרקס הזה ויצא שר התחבורה בעודו לובש מדים. לא מה שהוא ציפה שיקרה". עוד אמר הפרשן, כי "אין ספק שפוטנציאל ההתרסקות של גנץ הוא עצום, היתרון שלו לעומת שחק הוא אחד - אין היום את אהוד ברק של שנת 99. באותם שנים, אלו ששנאו את נתניהו אמרו שילכו עם ברק כדי להפיל אותו".



על פי סקר חברת 'החדשות' 52% מהציבור, בהם גם ליכודניקים, אומרים שהם לא רוצים את נתניהו ראש הממשלה אך כששואלים מי הכי מתאים להיות ראש ממשלה נתניהו מוביל. מה משמעות הדיסוננס הזה?
"נתניהו מהראשונים שהבינו את זה. כל חייו הוא ניסה למתן התנגדויות, בשנת 2015 הוא הבין שהוא רק צריך לשמר את הציונים שנותן לו המחנה הפוליטי שלו וכל עוד הוא ישמור על זה הוא ימשיך להיות ראש הממשלה. צריך לקרות משהו פלאי כדי שאיכשהו גוש המרכז יעבור את ה-60 מנדטים. נתניהו לא מנסה להתחבב על 52 האחוזים הללו - לא אכפת לו. כשעוד שוחחנו לפני המון שנים הוא אמר לי שהמינוס שלו היה פלוס עבורו. רוב אזרחי ישראל חשו רגשות שליליים כלפיו, פעם היה לו ניסיון לצמצם את הפער הזה, היום זה כבר לא אכפת לו כי יש לו 30 מנדטים שרוצים אותו בראש".