למעריב נודע כי הזמר קובי אוז, שחקנית התיאטרון חנה הספרי, אשת האקדמיה מירב אלוש לברון, לילך שם טוב שבעלה איתי בן דרור רצח את שלושת ילדיהם, כרמן אלמקיס ודודו אוואט, שוער העבר ואיש עסקים בהווה הם בין מייסדי מפלגת גשר בראשות אורלי לוי אבקסיס.



אתמול הכריזה לוי-אבקסיס במהדורת "חברת החדשות" על הקמת מפלגה חדשה שתרוץ כרשימה עצמאית בבחירות הקרובות תחת השם "גשר", שהיה גם שמה של מפלגתו של אביה, דוד לוי. "כשאתה בוחר שם אתה רוצה לצקת לתוכו משמעות", אמרה במהדורה. "אני מסתכלת על הפריסה של אותם אנשים שמגיעים מימין ומשמאל, מהערים ומהפריפריה, מאותם מקומות שמרגישים שלא סופרים אותם בשלטון ורוצים להגיע למקום ממנו מקבלים החלטות במדינה הזו, גם אם הם לא חברים של בעלי הון ולא יכולים להעסיק לוביסטים בהמון כסף".



באשר לשיוכה הפוליטי, אמרה אבקסיס כי היא "לא קיצונית לשמאל ולא קיצונית לימין. אני בעצמי קיימתי "גשר" בחוקים שחוקקתי, כי הצלחתי לגבש גם את הקואליציה וגם את האופוזיציה. שיתפתי פעולה עם דב חנין ואילן גלאון ובמקביל עם שולי מועלם ואחרים בנושאים שהם לב ליבו של כל אזרח שלא מצליח להגיע לשלטון - בריאות, רווחה, פריפריה".מאיפה יגיע הכסף?"כשיש מחאה גדולה או חשש שקבוצת כוח מסוימת עלולה להשפיע פוליטית לכאן ולכאן, פתאום נמצא הכסף. פתאום יש 22 מיליארד שלא היו קודם לנכים, לקשישים ולמקומות אחרים. הכסף קיים, יש סדרי עדיפויות מעוותים במדינה הזו".



באשר לעמדתה כלפי שר האוצר משה כחלון, טענה אבקסיס כי הוא נכשל במבחן התוצאה, "אבל יש לו שותפים, זה לא רק משה כחלון לבד". לדבריה, "כחלון הגיע מתפיסת עולם חברתית וזה לא עבד במבחן התוצאה כי ניסו לעשות הכל מעכשיו לעכשיו. מן פוליטיקה מהירה כזו כדי להביא תוצאות לבחירות".



אבקסיס טענה כי אין בכוונתה לחבור למפלגות אחרות, והסבירה כי היא "רוצה להציג תנועה, מפלגה, שתרוץ באופן עצמאי ושיש לה גם מסר. אני חושבת שהמנייה הבטוחה ביותר בשביל הציבור היא אני. הם מכירים אותי כבר עשור, יודעים שנעמדתי גם כשהאיומים מבית ומחוץ היו גדולים עלי. הלכתי למדבר פוליטי כשפרשתי מהמפלגה ונאמר לי שאם אני רוצה לרוץ במפלגות אחרות אני צריכה לפרוש מהכנסת. אני לא מפחדת כי אני מאמינה בדרך".



בסקרי הבחירות של המהדורות עלו נתונים מעניינם, כאשר ב"חברת החדשות" ו"כאן 11" קיבלה מפלגתה של אורלי לוי אבקסיס ארבעה מנדטים, אולם בסקר "חדשות עשר" היא זכתה לשמונה מנדטים.